همشهری آنلاین: معاون عمرانی وزارت کشور در دیدار با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت : کار کارشناسی، منسجم و هدفمند، راه حل مشکلات تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور است که تا یکی دو دهه دیگر به نقطه‌ای می‌رسند که امروز تهران به آن رسیده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس هوشنگ خندان دل در دیدار مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی و استفاده از سیستم‌های حمل و نقلی مدرن مانند آنچه در شهرهای جنوب شرق آسیا شاهد آن هستیم، می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات کلان‌شهرهای کشورمان را حل و فصل نماید.

وی با تاکید بر این که به موضوعات کاری پیش رو نگاه تیمی و سیستمی داشته و اعتقاد داریم هیچ کیفیتی اتفاقی و تصادفی رخ نمی‌دهد، اظهار کرد: تونل های شهری تهران به عنوان تونل هایی هوشمند، نمادی از کار کیفی است و با توجه به این که کشورمان منابع کافی در اختیار دارد و مسئولانمان نیز از قدرت تحلیل و حل مساله برخوردارند، باید در قالب چرخه‌ها و حلقه‌هایی از برنامه‌ریزی و اجرا نسبت به حل و فصل مسائل و مشکلات اقدام کنیم.

معاون وزیر کشور با ذکر این نکته که از تمام اختیارات قانونی و ظرفیت‌های اجرایی خود جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات تهران و سایر کلان‌شهرها و شهرهای کشور استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: فقدان استاندارد در زمینه‌های کیفی و کمی در کشورمان موضوعی آزار دهنده و ناراحت کننده است و از این رو باید نسبت به رفتارسازی سازمانی، تدوین استانداردها و ترسیم مدل‌های اجرایی اقدام کنیم تا با استفاده از مجموعه ای از راهکارهای عملیاتی، معضلات موجود را گام به گام از پیش رو برداریم.

معاون شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به این که برقراری نظم و انضباط در تونل‌های شهری، نمونه‌ای موفق از هوشمندسازی توام با فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک است، اظهار کرد: با توجه به استفاده از متخصصان و بهره‌گیری از عقلانیت در امور، از دولت جدید انتظار داریم تا زمینه حل و فصل مسائل و مشکلات را در تهران فراهم آورد، چرا که انجام کارهای بزرگ و حل مشکلات این کلان شهر باعث الگو گرفتن سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور و حل مشکلات آن‌ها نیز خواهد شد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این که مشکلات تهران نسخه روشنی دارد و نباید دنبال کشف راه حل‌های جدید باشیم، تصریح کرد: متاسفانه مسائل را در کشورمان به نحو غیر قابل باوری پیچیده می‌کنیم، چنان‌چه برای پادار کردن فاینانس خط 3 مترو تهران مجبور شدیم 450 امضاء از مسئولان مربوطه در رده‌های مختلف دریافت کنیم تا یک کار ساده را انجام دهیم.
وی در پایان با تاکید بر این که از ابتدای سال جاری تا کنون حتی یک ریال یارانه به اتوبوسرانی و متروی تهران پرداخت نشده، خاطرنشان کرد: البته این روند که یادگاری است که از دولت گذشته بر جای مانده، چند سال است ادامه دارد و نه تنها کمک های دولتی بلکه حتی حقوق قانونی مردم تهران که می‌بایست از محل اخذ جرایم رانندگی به مدیریت شهری اختصاص داده شود نیز تخصیص نیافته است.

کد خبر 234988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز