آتلتیکو مادرید قبلا هم این کار را کرده است.

دیه‌گو کاستا، خاطرات فالکائو را محو کرده است

 باشگاه اسپانیایی در دهه‌های گذشته مهاجمان معتبری را از دست داده ولی هر بار توانسته مهاجمی هم‌طراز را جایگزین کند. آتلتیکو پس از انتقال تابستانی فالکائو به موناکو هم در این راه موفق بود؛ با این تفاوت که این‌بار مهاجم جدید قبلا به این تیم پیوسته بود.

پس از جدایی ستاره کلمبیایی، این سؤال به‌وجود آمد که آتلتیکو چگونه می‌تواند جای او را پر کند. فالکائو در 2 فصل گذشته با زدن 70گل در 91بازی، به‌عنوان بهترین گلزن جهان مطرح شده بود. در غیاب او اما دیه‌گو کاستا توانست خودش را بالا بکشد و حالا بهترین شماره9 لالیگا به شمار می‌رود.

البته کاستا پیراهن شماره19را می‌پوشد و پیراهن شماره9 به داوید ویا (خرید تابستانی باشگاه) رسید ولی پس از شروع خیره‌کننده آتلتیکو مادرید که توانست 8برد متوالی را ثبت کند، همه مهاجم برزیلی را ستاره باشگاه می‌دانند، نه مهاجم سابق بارسا. او در این فصل 10گل زده تا بالاتر از مسی در صدر جدول گلزنان لالیگا بایستد.(بدون احتساب بازی‌های هفته جاری) بی‌تردید مهم‌ترین گل کاستا به دربی مادرید برمی‌گردد که در سانتیاگوبرنابئو توانست رئال مادرید را تسلیم کند. دیه‌گو سیمئونه، سرمربی آتلتیکو درباره مهاجمش می‌گوید: «حدی برای دیه‌گو کاستا وجود ندارد. او هنوز می‌تواند پیشرفت کند. او جاه‌طلب و باهوش است.»

تابستان امسال لیورپول هم به‌دنبال این مهاجم بود ولی کاستا که در سال‌های اخیر به‌طور قرضی به براگا، سلتاویگو، آلباسته، رایووایکانو و وایادولید رفته بود، ترجیح داد بماند و از جایگاهش در آتلتیکو محافظت کند. او در دفاع از این تصمیم می‌گوید: «پس از این مبارزه طولانی و سختی‌هایی که برای رسیدن به ترکیب آتلتیکو پشت سر گذاشتم، چطور می‌توانستم بروم؟ فکر کردم که باید به‌عنوان بازیکن آتلتیکو سال‌های زیادی بمانم و پیشرفت کنم.»

مهاجم نوجوانی که در سال 2008 با پیراهن سلتا، گل فوق‌العاده‌ای را وارد دروازه نومانسیا کرد، حالا مهاجم کاملی شده است. 20گل فصل قبل او، دوبرابر بهترین آماری بود که او پیش از این به جا گذاشته بود و او همچنان به پیشرفت زیرنظر سیمئونه ادامه می‌دهد. سرمربی آرژانتینی پس از بردن رئال در دربی مادرید درباره مهاجمش گفت: «دیه‌گو یکی از ستون‌های تیم ماست.»

کاستا بازیکنی پرخاشگر است و چیزی نمانده بود که در دربی مادرید به‌دلیل توهین به داور از بازی اخراج شود ولی می‌گوید که روی کنترل اعصابش هم به اندازه تکنیکش کار می‌کند. او این‌روزها حتی مورد توجه دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا قرار گرفته که با توجه به گذرنامه اسپانیایی کاستا می‌خواهد از او در جام جهانی2014 استفاده کند. البته کاستا دقایقی برای تیم ملی برزیل بازی کرده و فدراسیون فوتبال اسپانیا حالا منتظر مجوز فیفا برای استفاده از این بازیکن است. این درحالی است که اسکولاری، سرمربی برزیل هم دوست ندارد که از این مهاجم آماده چشم‌پوشی کند و گفته که بازی‌های او را زیر نظر دارد. حال باید دید گلزن آماده آتلتیکو در جام جهانی 2014 با چه پیراهنی به میدان می‌رود.

کد خبر 236465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز