به گزارش مارکتینگنیوز، پرویز درگی در این اجلاس با بیان اینکه عادتها از تکرار اعمال به وجود میآیند، گفت: عادتها شخصیت را میسازند و شخصت سرنوشتمان را شکل میدهد.
وی با بیان اینکه بازاریابی علم عشق و عرفان است گفت: بازاریابی یعنی اینکه بتوانیم نیاز و خواست مشتری را کشف و بهتر از رقبا حل کنیم.
درگی ضمن اشاره به اینکه بازاریابی علم خدمت رسانی به جامعه است گفت: مهمترین ارزش و دارایی سازمانها، دارایی نامشهود یا همان برند است.
وی با اعلام این مطلب که برند از رفتار تک تک پرسنل شکل می گیرد افزود: برند یعنی آبرو، خوشنامی، هویت، اعتبار، و به طور کلی برند؛ مدیریت کل تجربه مشتریان است. برند تصویری است که مشتری از شرکت شما دارد و مسئولیت برند، تمایز و هوشمندی سازمان، بر عهده مدیرعامل است.
مدرس و مشاور بازاریابی در سومین اجلاس جهانی نشان منتخب، عادتهای نامناسب در بازاریابی و فروش را به تفصیل شرح داد. این عادتها عبارتند از:
- بیمقدمه سراغ بازار گرمی رفتن
- افتادن در دام غرور
- یک طرفه با قاضی رفتن و نتیجه گیری سریع و نامناسب
- مثل نوار ضبط صوت با مشتری برخورد کردن
- اغلب یاد قدیم کردن و به روز نبودن
- تمرکز نکردن روی مشتری
- دست از یادگیری کشیدن
- فروش را تنها اعداد و آمار دانستن
- باور اینکه قیمت تنها انگیزه خرید است
- در جبران خدمات نیروهای فروش دید هزینهیابی داشتن
- عادت به جدی نگرفتن شکایت مشتری
- عادت به اینکه اگر محصول با کیفیت باشد همه کار میکند
- عادت به اینکه تصور کنیم با خواندن یک مقاله یا یادداشت به همه چیز دست یافتهایم
- نداشتن جامعیت نگری در پندار، گفتار، و کردار سازمانی
- دید مقصریابی داشتن بجای دید مسئلهیابی
- عادت به بیتوجهی به اهمیت برند
- عادت به بیتوجهی به اهمیت استراتژی
گفتنی است سومین اجلاس جهانی نشان منتخب در حوزه مدیریت تعالی، 6 و 7 آبان ماه سال جاری در محل مرکز همایشهای صدا و سیما برگزاری شد.