شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگاه آموزشی هنر تذهیب با حضور استاد فریدون جوقان نیمه دوم پاییز امسال در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

تذهیب

به گزارش‌ همشهری آنلاین به نقل از فرهنگستان هنر، مرکز هنرپژوهی نقش جهان، پاییز امسال برای برگزاری کارگاه آموزشی هنر تذهیب با حضور استاد فریدون جوقان، هنرجو می‌پذیرد.

فریدون فخری جوقان متولد سال 1345 است.

وی رشته نگارگری را در هنرستان هنرهای تجسمی فرا گرفت و پس از آن به دانشگاه هنر رفت و در سال 1372 در رشته نقاشی فارغ‌التحصیل شد.

جوقان از سال 1365 با استادان خوشنویسی همکاری کرد و از سال 1382 در رشته صنایع دستی در دانشگاه هنر و دانشگاه علمی - کاربردی به تدریس مشغول شد.

وی در جشنواره‌ها و دوسالانه‌های مختلف شرکت و عناوین مختلفی را احراز کرد که مقام اول در رشته تذهیب، اولین دوره مسابقات آثار هنری دانشجویان سراسر کشور سال 1372، مقام اول در بخش گرایش‌های نوین (تذهیب) دومین دوسالانه تذهیب های قرآنی آستان قدس رضوی، مقام اول بخش اساتید دانشگاهی (دانشگاه هنر)، مقام اول در رشته تذهیب در سیزدهمین و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سال1387 و ... از آن جمله‌اند.

همچنین طراحی و اجرای شمسه، سر لوح و کتیبه شاهنامه فردوسی، فرهنگستان هنر 1388 - 1386 و طراحی و تذهیب قرآن کریم، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران 1384 از جمله فعالیت‌های هنری وی محسوب می‌شود.

علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 88553912 تماس بگیرند و یا به نشانی naqsh.honar.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 238146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز