جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: وزیر ارشاد در جدیدترین اظهار نظر، انگشت اتهام در مورد قاچاق فیلم‌های روی پرده را به سوی مخالفان دولت گرفت و گفت: بعضی‌ها می‌خواهند از دولت در بخش فرهنگی انتقام بگیرند.

این در حالی است که  تنها پس از گذشت یک روز از آغاز اکران عمومی فیلم« اگه می تونی منو بگیر »ساخته شاهد احمدلو   سی دی های قاچاق این فیلم در معابر عمومی به فروش رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایرنا گفت: افرادی با«کپی رایت»فیلم‌های سینمایی اراده کرده‌اند دولت را در بخش فرهنگی و بویژه سینما ناکارآمد نشان دهند.

اگرچه معلوم نیست لفظ «کپی رایت» گفته وزیر است یا اشتباه ایرنا، اما منظور همان کپی غیرقانونی از فیلم‌های سینمایی است که در جدیدترین رکورد ، به یک روز پس از اکران رسیده است . محمد حسین صفارهرندی معتقد است کارنامه سینمای ایران پارسال نسبت به‌سال ۸۴ رشد درخشانی داشته و فروش فیلم‌ها نیز  ۵۰درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: رکورد رجوع تماشاگر به سینما و فروش فیلم در تاریخ سینما در این دوره شکسته شد. به نظر می‌رسد کسانی قصد انتقام گرفتن از این مدیریت فرهنگی را دارند، بطوری‌که با اقدامات خرابکارانه خود از یک سو قصد سوء استفاده اقتصادی داشته و از سوی دیگر می‌خواهند از دولت در بخش فرهنگی انتقام بگیرند.

در این میان وزیر ارشاد به افزایش قیمت بلیت در یکی – دو سال گذشته و فروش  قابل توجه تنها 2 فیلم خاص اشاره نکرده  و از عوامل اصلی این جریان غیر فرهنگی نامی نبرده است.

به گزارش ایرنا صفارهرندی، «کپی رایت» فیلم‌های سینمایی را نوعی دزدی آشکار در روز روشن خواند و تاکید کرد: پلیس باید با اینگونه متخلفان با قاطعیت بیشتر برخورد کند.  البته بازهم باید تذکر داد که کپی رایت اتفاقی مذموم نیست بلکه کپی یا تکثیر غیرقانونی از یک فیلم موجب نگرانی اهالی سینما شده است.

کد خبر 23833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز