گروه اجتماعی: جلسه هماهنگی درخصوص بررسی و تعیین راهکارهای برخورد قضایی و انتظامی با عوامل تهیه و توزیع غیرمجاز محصولات سینمایی و رایانه‌ای در دادستانی کل کشور تشکیل شد.

حسین ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور با اعلام این مطلب اظهار داشت: در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت رفع خلأ‌های قانونی، بر هماهنگی بیشتر و تمهیدات عملیاتی در خصوص بهتر اجرا شدن قانون موجود بحث و تبادل نظر شد.

وی هماهنگی دستگاهها و ارگان‌های مختلف مرتبط با موضوع را از جمله ضروری‌ترین مسائل دانست و گفت: نهادهای صنفی باید ضمن تقویت واحدهای نظارتی و تدابیر مقتضی در جهت صیانت از حقوق اعضای  صنف خود، تعامل گسترده‌ای با نیروی انتظامی - نهادهای فرهنگی و وزارت ارشاد و دستگاه قضایی داشته باشند تا با مسئله به‌صورت ریشه‌ای برخورد شود.

ذبحی فرهنگ سازی و تاکید بر حرمت شرعی و قانونی تهیه و تولید و توزیع  و تکثیر غیر مجاز محصولات سمعی و بصری و رایانه‌ای را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان امر در بخشهای مختلف باید وظیفه خود را به موقع انجام دهند تا مسئله صرفاً متمرکز بر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نشود؛ باید خلأهای قانونی مرتفع شود و اقدامات پیشگیرانه غیر قضایی مطمح نظر قرار گیرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور پتانسیل بالای فضای IT را فرصتی مغتنم برای بخشهای مختلف کشور دانست و افزود: باید با اتخاذ تدابیر مقتضی چالش‌های فراروی خود را به فرصت تبدیل کنیم و امنیت و سلامت عرصه تولید و تکثیر و توزیع اثر فرهنگی را تأمین نماییم.

ذبحی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی مبارزه با سرقت و تکثیر غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این شورا در مقام سیاستگذاری است و تشکیل کمیته اجرایی برخورد با عوامل تکثیر و توزیع غیرمجاز محصولات سینمایی که به عنوان مصوبه جلسه نهادهای مسئول در دادستانی کل کشور، مورد تاکید ارگان‌های ذیربط قرار گرفت، در راستای هماهنگی انتظامی - قضایی و صنوف مرتبط با موضوع برای تداوم و جدیت عملیات اجرایی در سراسر کشور است.

وی افزود: در این جلسه مقرر گردید معاون دادستان تهران، به عنوان مسئول کمیته اجرایی طی جلسات مستمری با مسئولان ذیربط گزارش اقدامات و فعالیتهای نهادهای مزبور را به دادستانی کل گزارش نماید تا ضمن ایجاد هماهنگی و تعامل در صورت قصور و تقصیر و عدم اجرای قانون، پیگیری‌های مقتضی معمول گردد.

شایان ذکر است این کمیته موقتاً در استان تهران فعالیت خواهد داشت.

کد خبر 27092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز