دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

اصفهان: روز گذشته گزارش‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در اصفهان این موضوع را نشان می‌داد که آلودگی هوا در همه مناطق شهر اصفهان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

آلودگی هوا - اصفهان

این در حالی بود که محدوده‌های واقع در 2 خیابان رودکی و بزرگراه خرازی بیشترین آلودگی را داشتند. به گزارش ایمنا و براساس گزارش پورتال محیط‌زیست استان اصفهان شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان برای روز گذشته ۱۵۲ و در وضعیت هشدار اعلام شد.در همین خصوص کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌بینی هوا برای کلانشهر اصفهان طی 2روز آینده، جوی پایدار را خواهیم داشت که همین عامل باعث می‌شود غلظت آلاینده‌ها در هوای اصفهان افزایش یابد.

لیلا امینی به ایسنا گفت: روز دوشنبه پایداری مطلق هوا پیش‌بینی شده است و غبار محلی نیز در اوایل صبح روی شهر اصفهان تشکیل می‌شود، اما از بعدازظهر امروز غرب استان اصفهان تحت‌تأثیر سیستمی ناپایدار قرار می‌گیرد که این سیستم افزایش ابر و وزش باد را به همراه خواهد داشت. وی اضافه کرد: البته فعالیت این سامانه در غرب استان اصفهان خواهد بود و شهرستان‌های فریدن و فریدون‌شهر را در بر می‌گیرد، اما روی کلانشهر اصفهان تأثیر چندانی نخواهد داشت. همچنین ویکتوریا عزتیان، رئیس مرکز ازن سنجی، شیمی‌جو و آلودگی هوای استان اصفهان عنوان کرد: تراکم آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا از 2روز گذشته شروع شده و ا گر شرایط به همین شکل پیش برود وضعیت هشدار دور از انتظار نیست.

کد خبر 238423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز