یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر جهاد کشاورزی در آستانه هفته جهاد کشاورزی از اعطای یک هزار و 463 میلیارد تومان تسهیلات دولتی به کشاورزان در سال جاری خبر داد.

محمدرضا اسکندری در اولین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در سال جدید با بیان این مطلب افزود: این تسهیلات با سود کارمزد زیر 10 درصد از طریق بانک‌های عامل در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام قبلی خبر نیل به خودکفایی در تولید جو هنوز این امر اتفاق نیفتاده است نیز افزود: عدم تحقق خودکفایی در تولید جو ناشی از افزایش نیاز داخلی با توجه به راه‌اندازی واحدهای جدید دامداری در قالب طرح‌های زود بازده اقتصادی است.

وی با تاکید به اینکه با توجه به افزایش تولید که هر ساله روی می‌دهد،  مسلما 3 ساله می‌توانیم به خودکفایی در تولید شکر برسیم، اظهار کرد: البته واردات بی‌رویه شکر در سال گذشته موجب کاهش 28 درصدی سطح زیر کشت چغندر قند نسبت به سال گذشته شده است.

کنترل واردات برنج در سال جاری

به گفته اسکندری، این طور به نظر می‌رسد که واردات برنج در راستای بالابردن ذخایر استراتژیک روی داده است که البته امسال واردات برنج کاملا کنترل خواهد شد تا به تناسب تولید و میزان نیاز این واردات محقق شود.

به گفته وی، هماهنگی میان نهادهای اقتصادی برای جلوگیری از نوسان قیمت‌ها ضروری است، اما رویدادهای طبیعی و برخی اتفاقات غیرمنتظره هم مسلما در این میان بی‌تاثیر نیستند.

کد خبر 24025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز