گروه شهری: آلودگی هوا که در روزهای اخیر نفس شهرنشینان را به‌شماره انداخته، واکنش مسئولان ارشد کشور و پایتخت را به دنبال داشته است.

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت خواستار رسیدگی جدی به وضع آلودگی هوا شد، ضمن اینکه شهردار تهران نیز با حضور در مجمع نمایندگان تهران اعلام کرد در صورتی که دولت اختیار دهد، شهرداری می‌تواند اقدامات جدی برای مقابله با آلودگی هوا را اجرایی کند.  جلسه‌ای با حضور شهردار و نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و قالیباف اعلام کرد: درصورتی که دولت به شهرداری اختیار دهد آماده هستیم اقدامات لازم را برای مقابله با آلودگی هوا اتخاذ کنیم.

شهردار تهران در جلسه روز چهارشنبه، با توجه به اینکه آلودگی شهر تهران متولی خاصی ندارد و به‌صورت عام دولت مسئول این امر است، اعلام کرد چنانچه دولت بنا داشته باشد تا خود اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد، شهرداری تهران برای کمک به دولت آماده است.

همچنین رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی جدی به وضع آلودگی هوا در کشور شد. حسن روحانی در جلسه دیروز هیأت‌دولت با تأکید بر اهمیت فوق‌العاده سلامت مردم برای دولت بر لزوم اهتمام جدی برای مقابله مؤثر با پدیده آلودگی هوا تأکید کرد. سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دستور به حمایت از راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های جدید و فراخوان نظرات از مبتکران و نهادهای غیردولتی برای کاهش میزان انواع آلودگی فراخوانده شده‌اند. روحانی همچنین به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت توصیه کرد اقدامات عاجل و پیشگیرانه را در این خصوص به عمل آورند.

کد خبر 241300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز