همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نسبت به خطر نزدیک شدن حیات وحش به جوامع انسانی حاشیه‌ کوهستان‌ها و روستاها در فصول سرد سال هشدار داد.

وحوش در کمین مناطق مسکونی کوهستان‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایسنا، منطقه‌ آذربایجان‌شرقی، "حمید قاسمی" در جلسه‌ هماهنگی مدیران مناطق با اشاره به بارش سنگین برف و برودت هوا در روزهای اخیر و محدودیت ایجاد شده برای حیات وحش در تامین غذا گفت: چهارپایان علفخوار برای یافتن علوفه و غذا ممکن است به دامنه‌ها و حاشیه‌ روستاها و شهرها نزدیک شوند که مردم باید از ایجاد هرگونه رعب و وحشت و آسیب رساندن به آن‌ها پرهیز کنند.

وی دانه‌ریزی برای پرندگان و پخش علوفه در دامنه‌ ارتفاعات را از اقدامات فرهنگی و خودجوش مردمی در حمایت از حیات وحش در اغلب نقاط کشور دانست و گفت: حمایت از حیات وحش بی‌زبان باید به فرهنگی فراگیر و اعتقادی تبدیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال نزدیک شدن حیات وحش گوشتخوار مانند گرگ، روباه، شغال و... به نزدیکی جوامع محلی و لزوم احتیاط بیشتر کوهنوردان، اهالی روستا و طبیعت‌گردان افزود: گذاشتن پسماندهای غذایی مانند گوشت و استخوان در حاشیه روستاها، اگرچه با هدف تامین غذای حیوانات باشد، سبب جلب توجه و رو آوردن حیات وحش گوشتخوار به مناطق مسکونی می‌شود که باید از این کار پرهیز شود.

قاسمی از ساکنان روستا و کوهنوردان خواست در صورت لزوم به گذر از طبیعت با احتیاط، توجه بیشتر و حتی‌الامکان به‌صورت گروهی تردد و از اقامت شبانه در طبیعت خودداری کنند.

کد خبر 244068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز