همشهری آنلاین: رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش با انتقاد از نابسامانی‌هایی که در مدارس غیردولتی وجود دارد، اجرا نشدن بندهای قانونی تاسیس مدارس غیردولتی و به تبع آن ورشکستگی موسسان را یکی از آسیب‌های مهم این حوزه عنوان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا مرضیه گرد با اشاره به مشکلاتی که دامن مدارس غیرانتفاعی را گرفته، گفت: در وضع موجودی که سازمان مدارس غیردولتی با آن مواجه است، یکی از مهم‌ترین مشکلات عقب ماندن از سهم مشارکت‌های مردمی در برنامه توسعه کشور است.

وی افزود: بخشی از این موضوع به دخالت‌های شخصی و سلیقه‌ای افراد بازمی‌گردد که در سال‌های گذشته صورت گرفته و ادغامی که در این سازمان شکل گرفته، منجر به چنین وضعیتی در سازمان مدارس غیردولتی شده است.

گرد با بیان اینکه متاسفانه این جایگاه در سال‌های اخیر جدی گرفته نشده، اظهار کرد: در حال حاضر با شرایطی روبرو شده‌ایم که جامعه مدیریت خود را نسبت به مدرسه ایفا نمی‌کند، در حالی که اگر به دنبال جامعه پویایی هستیم، باید در این جامعه انسان‌های پویا و متخصص تربیت شوند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش در حالی بودجه سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند که در پایان سال نیز به همان میزان کسری بودجه را تحمیل می‌کند و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار رقابت، نوآوری، مشارکت و خلاقیت را از مداس دولتی داشت، چرا که سهم مشارکت کمرنگ می‌شود و مدیران با دغدغه‌های بسیاری روبرو می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هر چند که آمار دقیقی از موسسان ورشکسته مدارس غیردولتی نداریم، اما بزودی آمار آنها را احصاء کرده و اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 244811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز