گروه اقتصادی: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با اولتیماتوم به ایران خودرو برای انجام تعهد جایگزینی ۶۷هزار تاکسی فرسوده از دور جدید قطع سهمیه ویژه بنزین برخی خودروها از اول اسفند‌ماه امسال خبر داد.

معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از آغاز دور جدید تبدیل سهمیه ویژه بنزین برخی از خودروها به سهمیه معمولی 60لیتری از اول اسفند‌ماه سال‌جاری خبر داده و اعلام کرد، سهمیه ویژه بنزین خودروی مؤسسات آموزش رانندگی حذف شد. حسین هاشمی درباره جزئیات طرح جدید ساماندهی کارت‌های هوشمند بنزین به مهر گفت: اکنون بیش از 23میلیون کارت هوشمند بنزین برای خودروهای سواری شخصی، تاکسی، انواع موتورسیکلت، آژانس‌های مسافربری و خودروهای عمومی و دولتی صادر شده اما برخی از خودروهای عمومی همچون آژانس‌های مسافربری و مؤسسات اتومبیل کرایه سهمیه‌های بنزین 400تومانی دریافت نموده و عملا در خدمت حمل‌ونقل عمومی نبوده و به مردم خدمات نمی‌دهند.

ورود تاکسی‌های خارجی

رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت هم گفت: با افزایش تسهیلات بانکی به دوبرابر، ایران خودرو نیز به‌عنوان تنها تولیدکننده تاکسی قول مساعد مبنی بر تأمین 80هزار تاکسی را داده است. به گفته مجتبی شفیعی بنابر نخستین قرارداد ستاد حمل‌ونقل و سوخت با ایران خودرو این شرکت متعهد به نوسازی ناوگان تاکسیرانی با عرضه 5هزار سمند تا 3‌ماه آینده است. وی تأکید کرد، چنانچه این شرکت به تعهدات خود در مدت زمان توافق شده عمل نکند از تاکسی‌های موجود در مرز که متعلق به شرکت‌هایی همچون تویوتا، نیسان، رنو و هیوندایی است استفاده خواهد شد.

کد خبر 247579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز