دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: عصر جمعه تهران هر چند سرد بود اما نگارخانه‌های پایتخت ساعت‌هایی گرم را گذراندند؛ ١٤ افتتاحیه ١١ بهمـــن شامل ٩ نمایشگاه انفرادی و ۲نمایشگاه گروهی بود؛ در نگارخانه خاک قسمت بیست و یکم مجموعه رازورزی علی اتحاد با عنوان «نام گل سرخ» به نمایش درآمد.

افتتاح‌ ١٤ نمایشگاه تجسمی در پایتخت

اثر از 2چیدمان مرتبط با هم تشکیل شده است؛ یک ویدئواینستالیشن و یک اینستالیشن تعاملی. چیدمان ویدئو به‌صورت دیالوگ ساخته و تمام متون آن از متن رمان اورهان پاموک گرفته شده است. به گفته این هنرمند، نام من سرخ رمانی است که به تحولات سده‌های 15و 16میلادی در امپراتوری عثمانی و همسایگانش می‌پردازد. شخصیت‌های رمان نقاشان نقاشخانه سلطان هستند و روایت در عصری رخ می‌دهد که اصول نگارگری از رونق می‌افتد و کم‌کم جایش را به اصول نقاشی غرب می‌دهد. در نگارخانه شیلا نمایشگاه نقاشی‌های ژیلبرت کرمی، در شکوه نقاشی‌های گیلدا بریمانی مرمتکار باسابقه، در گلستان نقاشی‌های هنگامه عابدین، در شیرین 2 نمایشگاه چاپ استیل گراور فولادی، استنسیل و اسمبلاژ و نقاشی‌های شکوه توکلیان، در آرته نمایشگاه طراحی تارا آزرم، در نگارخانه سین نمایشگاه نقاشی ندا تولایی با عنوان «عروسی پارسی» و در طراحان آزاد ١٠ پرتره اکسپرسیونیستی از سلمان خوشرو که با حضور رئیس شورای شهر تهران و معاون هنری وزیر ارشاد افتتاح شد. عصر جمعه 5نمایشگاه گروهی هم آغاز به‌کار کرد؛ نگارخانه آریا میزبان نمایشگاه گروهی مجسمه دومین کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی با چوب به سرپرستی محمدحسین عماد بود.

این کارگاه تابستان سال گذشته در شهر لاهیجان برگزار شد و آثار ارائه‌شده در نمایشگاه حاصل این دوره آموزشی است. مجسمه‌هایی از بیژن اسدی، نیما جراح‌باشی، نازلی شیرمحمد، مریم عماد، آناهیتا عناصری، راضیه کیوان‌پور، مهرگان میثمی، نگار نادری‌پور، شیدا انوری و هوشنگ هاتفی در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است. در جورجانی نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «عقب بایست» با نمایشگاه‌گردانی ماهور توسی روی دیوار رفت. در این نمایشگاه آثاری از حمیدرضا اندرز، سینا اوچی، مهدی چیت‌ساز و سوسن هاشمیان در معرض تماشاست. در سیحون نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه و در نگارخانه خانه هنر 3 نمایشگاه گروهی طراحی، نقاشی و نقاشی‌خط ارائه شده است. نگارخانه افرند هم میزبان نمایشگاه گروهی با عنوان «روح مذاب» است؛ در این نمایشگاه آثاری از محسن حسینمردی، ندا راهی، زهرا شهامت‌پور، شهلا صفارزادگان، شیده ضرابی، بهشید فرهنگیان، روناک فرهنگیان، نازنین کرباسی، میترا مبین‌زاده، صباح میاحی‌منش و جیران مهدوی به نمایش عموم درآمده است.

کد خبر 248137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز