همشهری آنلاین: در حالی که شمارش معکوس برای برگزاری بیست و دومین دوره بازی‌های المپیک زمستانی آغاز شده است، مسئولین برگزاری رقابت‌ها از آمادگی میزبان تحت هر شرایط جوی حتی نباریدن برف و کمبود احتمالی آن خبر داده‌اند.

Schnee

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی 2014 سوچی از نزدیک با هواشناسان باتجربه و دیگر کارشناسان همکاری و پیش‌بینی‌های لازم را داشته تا در زمان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی شاهد کاهش بارش برف نباشند.

نکته قابل توجه آن که مسئولین برگزارکننده بازی‌های زمستانی حتی پیش‌بینی برخی شرایط همچون عدم بارش برف را داشته‌اند، به طوری که از سال گذشته اقدام به ذخیره‌سازی 710 هزار متر مکعب برف کرده‌اند تا در صورت لزوم و احتمال عدم بارش برف بتوانند آن را جایگزین کنند تا خللی در برگزاری رقابت‌ها ایجاد نشود.

این در حالیست که جدای از این امر، ماشین‌های مخصوص ساخت برف مصنوعی در طول برگزاری بازی‌ها آماده بوده تا در صورت لزوم اقدام به ساخت برف مصنوعی در پیست‌های مختلف کنند که 404 ماشین برف‌سازی ثابت و 27 ماشین برف‌سازی سیار این مسئولیت را بر عهده خواهند داشت.

در واقع برگزارکنندگان بازی‌ها تضمین می‌کنند که در زمان برگزاری رقابت‌های زمستانی با مشکل کمبود برف روبرو نشوند.آنها معتقدند حتی اگر این مقدار ذخیره‌ برف در طول برگزاری بازی‌ها استفاده نشود، می‌توانند از آن در پایان در پیست‌های مختلف اسکی جهت شهروندان و هموطنان خود استفاده کنند.

کد خبر 248319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز