سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فهیمه سادات طباطبایی: جامعه ما یا دچار افراط است یا تفریط! تعادلی در کار نیست، آموزش و پرورش دولتی با آمدن یک سانتی‌متر برف در یک منطقه، کل مدارس شهر را تعطیل می‌کرد و آموزش و پرورش دولت دیگری با آمدن کولاک و بوران، روزه شک‌دار برای تعطیلی می‌گیرند. در این میان دانش آموزان و معلمانی قربانی‌اند که پشت درهای بسته مدرسه، به خانه برمی‌گردند.

  • ساعت 22:23 دوشنبه شب است، صدای پیامک گوشی به صدا در می‌آید، آموزش و پرورش شهر تهران مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی مناطق 19 گانه، مقطع راهنمایی مناطق یک تا پنج و متوسطه یک و مرکزی منطقه هشت را به علت بارش برف و احتمال یخ‌زدگی در روز سه‌شنبه تعطیل اعلام کرده است. اما اخبار صدا و سیما جور دیگری خبر را می‌خواند. مجری می‌گوید مدارس ابتدایی مناطق یک تا پنج تعطیل است. خبر درست را از مدیر روابط عمومی دریافت و به سرعت اطلاع رسانی می‌کنیم.
  • ساعت 6:23 دقیقه صبح سه‌شنبه است، در حال آماده شدن برای رفتن به محل کارم هستم، صدای پیامک گوشی به صدا در می‌آید، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران پیامک داده که " با توجه به تداوم بارش برف و لغزندگی معابر، مدرسه دوره دوم متوسطه در مناطق 2، 3، 4، 5 هم تعطیل اعلام می‌شود." از پنجره به بیرون نگاه می‌کنم، برف تمام خیابان را سفیدپوش کرده، از خودم میپرسم " الان کدام پدر و مادر، دانش آموز یا معلم این خبر را میفهمد؟! چرا انقدر دیر؟!" از خانه بیرون می‌زنم.
  • ساعت 7 صبح است، چند دانش‌آموز دختر با شک و تردید در حال رفتن به سمت مدرسه هستند، از چهره‌شان معلوم است، دبیرستانی‌اند، میپرسم مگر تعطیل نیستید؟ می‌گویند نمی‌دانیم، شما ندیدید کسی از مدرسه برگردد؟ من هم با شک به آنها نگاه می‌کنم. جلوتر چند پسر بچه به سر و کله هم می‌زنند، به دوستی که در حال رفتن به مدرسه است می‌گویند برگرد، تعطیل است.
  • ساعت 11 :30 دقیقه صبح است، آموزش و پرورش شهر تهران تمام مدارس در همه پایه‌های تحصیلی در مناطق 19 گانه را تعطیل اعلام کرده است. ساعت 12:30 معمولا مدارس نوبت دوم آغاز به کار می‌کنند.
  • با مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران تماس می‌گیرم. می‌پرسم که چرا در این دو روز( یکشنبه و دوشنبه) تعطیلی‌ها را آنقدر دیر و نامنظم اعلام می‌کنید؟ دانش آموزان و معلمان سرگردان در خیابان مانده‌اند که بروند مدرسه یا نه؟ منظورتان از بخش مرکزی منطقه 8 چیست؟ با ناراحتی پاسخ میدهد که " اطلاع رسانی ما خیلی دقیق و برنامه ریزی شده است، مدیران برخی از مناطق ما صبح امروز به این نتیجه رسیده‌اند که باید مدارس را تعطیل کنند. مدیر هرمنطقه ارزیابی خودش را دارد و بعد از اطلاع به ما و هماهنگی با رییس آموزش و پروش آن را اعلام می‌کنیم. کسی که باید بداند بخش مرکزی منطقه 8 کجاست، می‌فهمد و...."‌ انتقاد من را از اعلام دیرهنگام، نامنظم و نادرست نمی‌پذیرد و موضوع را به جای دیگری می‌کشاند.
  • این خوب است که مسئولان در دولت تدبیر و امید می‌خواهند تمام کارهای‌شان دقیق و کارشناسی باشد، این خیلی خوب است که می‌خواهند همانند دولت پیشین به اصطلاح دیمی عمل نکنند. اما باید بدانند افراط در این کار همچون تفریط آنها در تعطیلی همگانی است. مگر غیر از این است که هم‌اکنون پیش‌بینی هواشناسی از حداقل 72 ساعت قبل وجود دارد؟ مگر جز این است که مسئولان مربوطه از وضعیت هوای فردای شهرشان با خبر هستند؟ پس چرا ساعت 10 شب دنبال کار کارشناسی و متر کردن برف برای تعطیل کردن یا نکردن هستند؟ آیا این برازنده نظام روابط عمومی و آموزش و پرورش ماست که دانش‌آموز و معلم پشت درهای بسته مدرسه متوجه تعطیلی شوند؟
کد خبر 248355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز