همشهری آنلاین: طیب‌نیا در نشست شورای بورس با اشاره به تصمیم مناسب مجلس در باره بهره مالکانه سنگ آهن ، از افزایش معقول نرخ خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.

وزیر اقتصاد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، درنشست شورای بورس که با حضور علی طیب‌نیا،وزیر اقتصاد و دارایی در این وزارت‌خانه برگزار شد ، وضع بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای نشست شورای بورس، صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از وضع بازار سرمایه ارائه کرد و در پاسخ به پرسشی در باره حباب در بورس گفت: با توجه به نسبت قیمت به درآمد پایین بازار سرمایه ( ظرفیت سوداوری بالا) ، در مقایسه با سایر بازارها فعلا نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کل سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین یکی از دلایل کاهش شاخص کل را واکنش سهام‌داران به نگرانی‌های ناشی از افزایش نرخ بهره مالکانه و بهای خوراک پتروشیمی‌های گازی و انتشار اخبار و شایعات متعدد در این باره دانست.

او همچنین با اشاره به اقدامات سازمان بورس و صداو سیما و تولید و انتشار بیش از 370 خبر و گزارش در این‌باره افزود: با اقدامات مناسب اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در این زمینه و تحرک مناسب حقوقی‌ها، آرامش نسبی به بازار برگشته است و پیش‌بینی می‌شود روند آتی بازار معقول و آرام باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت بازار سرمایه اخبار و گمانه زنی‌های بی‌پایه را رد کرده و گفت: افزایش قیمت خوراک بر اساس نرخی مناسب و معقول خواهد بود.

کد خبر 248365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز