یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

۱- برخی خبرها از تلاش عده‌ای برای تأثیرگذاری در روند صعودی فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» در آرای مردمی جشنواره امسال حکایت دارد.

گفته می‌شود که در چند سینما پس از نمایش شیار143 نوشته‌هایی روی صندوق‌های جمع‌آوری آرای مردم نصب شده با این مضمون که «در این سانس استثنائا نظرسنجی برگزار نمی‌شود.» با این حال، فیلم نرگس آبیار تا پایان هفتمین روز محبوب‌ترین فیلم از نگاه مردم بوده و بخت اول کسب سیمرغ بلورین فیلم برگزیده مردم است.

2- کیومرث پوراحمد که نمایش «50قدم آخر» او با واکنش مخاطبان حاضر در برج میلاد همراه شده بود، در این‌باره به نسیم گفت: رسانه‌ها واکنش مخاطبان را در قبال فیلم من منفی عنوان کرده‌اند درصورتی که واکنش منفی به‌معنای ترک سالن یا هو کردن است. درحالی‌که مخاطبان 50قدم‌آخر تنها در برخی صحنه‌ها خندیدند. چند صحنه فیلم برای مخاطبان غیرقابل پیش‌بینی بود و خنده به همراه داشت که نمی‌توان آن را واکنش منفی نامید. من خنده‌ها را طبیعی می‌دانم چرا که مردم تشنه عشق هستند و عشق که جلوه کند، لبخند به لب مردم می‌نشاند.

3- این هم اظهارنظر محمدرضا شریفی‌نیا درباره فیلمی که در جشنواره نظرش را جلب کرده است: فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا به‌نظرم آبروی سینمای ایران است؛ خیلی جذاب، زیبا و منسجم. فیلمی که معلوم است با پوست و گوشت و استخوان و قلب و روح فرد فرد عوامل ساخته شده است. حاتمی‌کیا در «چ» تحسین‌برانگیز است، سکانس سقوط هلی‌کوپتر در این فیلم زیباترین سکانس در سینمای ایران است و حاتمی‌کیا برای ساختن آن از جانش مایه گذاشته است.

4- علی دارابی، معاون سیما از فیلم‌های شیار۱۴۳ ساخته نرگس آبیار و «لامپ صد» سعید آقاخانی تمجید کرد. وی در دیدار با آبیار، فیلم شیار143 را از مصادیق ناب سینمای دفاع‌مقدس دانست و پرداخت هنرمندانه و قصه باورپذیر فیلم در کنار متن بسیار قوی و بازی درخشان مریلا زارعی در نقش مادر یک شهید جاویدالاثر را ستود. دارابی همچنین لامپ صد را به‌خاطر داستان واقعی، پرداختن به موضوع مهم ترک اعتیاد، ریتم مناسب و بازی و گریم متفاوت محسن تنابنده شایسته تقدیر دانست.

5- مدیر پردیس سینمایی زندگی از قطع‌شدن گاز این سینما همزمان با روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر و نارضایتی مردم از این امر خبر داد. گاز این سینما از پنجشنبه 17بهمن قطع شده و با وجود پیگیری‌های مدیران سینما هنوز وصل نشده است. از آنجا که بلیت‌های جشنواره پیش‌خرید شده در نتیجه مردم برای دیدن فیلم به سینما می‌آیند اما سردی داخل سالن کاهش فروش گیشه را در پی داشته است.

6- نمایش «سایه‌روشن» فرزاد موتمن در یکی از سالن‌های جنبی برج میلاد با استقبال اندک حاضران در سالن مواجه شد. آنها که فیلم تازه موتمن را پسندیده بودند، مدام آن را با برخی فیلم‌های حاضر در بخش رسمی و مسابقه سینمای ایران مقایسه و این پرسش را مطرح می‌کردند که چگونه فیلمی با کیفیت سایه‌روشن، شایسته حضور در بخش سودای سیمرغ نبوده است.

7- فریدون جیرانی که امسال با فیلم سینمایی «خواب‌زده‌ها» در جشنواره حضور دارد، فرصت را مغتنم شمرده و با نوشتن یادداشتی از 3بازی ماندگار در فیلم‌های این دوره تقدیر کرده است. او در یادداشت «این بازی‌ها را به‌خاطر بسپریم» نقش پرویز پرستویی در فیلم «امروز» سیدرضا میرکریمی، نقش مهدی فخیم‌زاده در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی و نقش مهناز افشار در فیلم «متروپل» مسعود کیمیایی را ستوده است.

8- نادر طالب‌زاده هم بیشترین علاقه خود را نثار فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا کرده و گفته است: همه جا می‌گویم فیلم این کارگردان خوبمان را بسیار دوست داشتم. چ هم از لحاظ ساختاری و هم از لحاظ مفهومی بسیار مورد قبول بود و به‌نظرم جشنواره امسال را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. متأسفانه فیلم شیار143 را ندیده‌ام و با تعاریفی که از آن شنیدم، به‌شدت دنبال این هستم که آن را هم ببینم.

کد خبر 248889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز