شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

۱- نخستین نمایش فیلم سینمایی «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی در کاخ جشنواره فیلم فجر با‌‌سالن لبریز از تماشاگر همراه شد.

جشنواره فجر

این در حالی بود که فیلم 45دقیقه بامداد و با کیفیت نه‌چندان مناسب روی پرده برج میلاد رفت و پیش از نمایش هم ده‌نمکی از کیفیت پایین نسخه فعلی و تأخیر در آغاز اکران عذرخواهی کرد. ضمن اینکه یاد و نام قربانیان حادثه‌پشت صحنه معراجی‌ها با حضور بسیاری از عوامل روی صحنه سالن نمایش برج میلاد گرامی داشته شد. خانواده کشته‌شدگان این حادثه هم در بین تماشاگران فیلم بودند.

2- نمایش «مهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور با استقبال خوب حاضران در برج میلاد همراه شد و پرسش اساسی برخی مخاطبان فیلم در پایان نمایش این بود که چه‌کسی قرار است مهمان آن خانواده شهید شود. بسیاری از کسانی که فیلم را دیده بودند، از بازی خوب پرویز پرستویی تعریف می‌کردند. مهمان داریم داستان یک خانواده شهید است که به آنها خبر می‌دهند به‌زودی قرار است یک مهمان مهم به خانه‌شان بیاید.

3- «50 قدم آخر» کیومرث پوراحمد به همان سرنوشتی گرفتار آمد که پیش از این «متروپل» مسعود کیمیایی دچارش شده بود؛ سوت و کف و خنده گروهی از حاضران در سالن نمایش برج میلاد از میانه‌های فیلم آغاز شد و تقریبا تا پایان ادامه یافت. پوراحمد هم در نشست خبری پس از نمایش از خبرنگاران پرسید که چرا به فیلم او خندیده‌اند و البته خودش در مقام دفاع گفت: اگر نیمه دوم فیلم را نپسندیده‌اید، کاری از دست من برنمی‌آید. فیلم من همین است که دیدید.

4- نمایش فیلم‌های «چ» و «طبقه حساس» در ساعت‌های پایانی 17بهمن در سینما آزادی به نوبت فوق‌العاده رسید. استقبال مردم از فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا به اندازه‌ای بود که مدیران سینما آزادی یک نوبت نمایش فوق‌العاده برای آخرشب درنظر گرفتند. طبقه حساس کمال تبریزی هم که به تازگی در سینماهای مردمی روی پرده رفته، در این سینما به نوبت فوق‌العاده رسید.

5- نمایش فیلم‌های «بخش نوعی تجربه» در سالن کوچک برج میلاد اعتراض کارگردانان و صاحبان آثار حاضر در این بخش را برانگیخته است. در تازه‌ترین مورد، مهرشاد کارخانی که با «دربست آزادی» به‌نوعی تجربه جشنواره سی‌و‌دوم آمده، نمایش فیلم خود را در سالنی 50نفری فاجعه‌ای برای سینمای ایران توصیف کرده است.

6- ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران میانگین امتیاز فیلم برگزیده را تا 17بهمن و روز ششم جشنواره اعلام کرد. بر این اساس و طبق اعلام ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران، فیلم سینمایی «شیار ١٤٣» با 21/3 امتیاز فعلا برگزیده مردم است و پس از آن «چ» با 17/3 امتیاز و «قصه‌ها» با 14/3 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. تا روز ششم ٤٣٧٢٠ فقره رأی تماشاگران جمع‌آوری و شمارش شده است.

7- درحالی‌که به‌نظر می‌رسید فیلمسازان جوان می‌توانند شگفتی‌سازان جشنواره سی و دوم باشند، تا پایان روز هفتم فیلم‌های اول نه‌تنها هنوز نتوانسته‌اند خود را به‌عنوان شگفتی مطرح کنند بلکه کیفیت پایین برخی فیلم‌ها تصمیم‌های هیأت انتخاب را به چالش کشیده است.

کد خبر 248712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز