همشهری آنلاین: سیر موفقیت بایرن مونیخ با هدایت پپ گواردیولا همچنان ادامه دارد. صدرنشین بوندس‌لیگا تنها تیم آلمانی است که تا اینجای فصل بدون شکست باقی مانده است. هامبورگ بحران‌زده و آگسبورگ هم رکوردهای تازه‌ای در تاریخ خود ثبت کردند.

Bayern Munchen

نورنبرگ صفر - بایرن مونیخ ۲

شاگردان پپ گوآردیولا به نتیجه‌ای کمتر از پیروزی رضایت نمی‌دهند. بایرن مونیخ تنها تیم بوندس‌لیگاست که تا هفته بیستم فصل جاری تمام دیدارهای خود به جز دو مسابقه را با پیروزی به پایان برده است. نتیجه دو مسابقه مزبور (هفته چهارم با فرایبورگ و هفته هشتم با بایر لورکوزن) تساوی یک بر یک بوده است. مونیخ عصر شنبه (19 بهمن) شهرآورد جنوب را به سود خود به پایان برد و نورنبرگ را به جایگاه شانزدهم، لب پرتگاه سقوط فرستاد.

هامبورگ صفر - هرتا برلین ۳

دیدار پایانی روز شنبه بی‌تردید از حافظه علاقه‌مندان به باشگاه فوتبال هامبورگ آلمان پاک نخواهد شد. شاگردان برت فن ماروایک، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال هلند، برای نخستین بار در تاریخ باشگاه ششمین شکست پیاپی را کسب کردند. شکست صفر بر سه از هرتا برلین همچنین پنجمین دیدار پیاپی‌ است که هامبورگ در آن ۳ گل خورده است.

وردربرمن یک - بوروسیا دورتموند ۵

پرگل‌ترین پیروزی این هفته را شاگردان یورگن کلوپ رقم زدند. سیاه و زردپوشان بوروسیا دورتموند در نیمه نخست از دو موقعیت خود دو گل ساختند؛ در ۴۵ دقیقه دوم هم سه گل دیگر به ثمر رساندند. تک‌گل میزبان در دقیقه ۸۹ به ثمر رسید. بوروسیا دورتموند که با روزهای درخشان فصل‌های اخیر اندکی فاصله گرفته، امید به قهرمانی را از دست داده و بر حضور در لیگ قهرمانان اروپا متمرکز شده است.

وولفسبورگ ۳ - ماینتس صفر

تلاش دو تیم برای گشودن دروازه حریف تا دقیقه ۵۹ بی‌نتیجه بود. در این هنگام رودریگز از روی نقطه پنالتی نخستین گل را برای وولفسبورگ به ثمر رساند. این گل شیرازه مهمان را به هم ریخت. ماینتس در ادامه نه‌ تنها دیگر خود را در زمین پیدا نکرد، بلکه تا دقیقه ۷۵ (حدود ۱۵ دقیقه) دو گل دیگر هم دریافت کرد.

فرایبورگ یک - هوفن‌هایم یک

این مسابقه تا گل میزبان هیچ هیجانی در بر نداشت. دو تیم بیشتر بر دفاع متمرکز شده و میدان عمل مهاجمین را سد کرده بودند. تازه پس از گل دقیقه ۶۸ فرایبورگ ورق برگشت و بازی حالت تهاجمی یافت. آبی‌پوشان هوفن‌هایم سرانجام در دقیقه ۸۵ با ضربه پای چپ آنتونی مُدِست فرانسوی گل خورده را جبران کردند.

آینتراخت فرانکفورت ۳ - آینتراخت برانشوایگ صفر

با توجه به فشردگی امتیازها در نیمه پایینی جدول می‌توان آینتراخت فرانکفورت را برنده بزرگ هفته بیستم دانست. شاگردان آرمین فه با سه امتیاز شیرین این مسابقه از جایگاه چهاردهم به دوازدهم پریدند. هر سه گل دیدار در نیمه نخست (دقایق ۷، ۴۳ و ۴۴) به ثمر رسید. براونشوایگ در ابتدای فصل جاری به همراه هرتا برلین به دسته برتر آمد. این تیم با ۱۲ امتیاز از ۲۰ مسابقه قعرنشین و از نمایندگان سقوط به دسته دوم است.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر - بایر لورکوزن یک

مونشن‌گلادباخ سومین مسابقه نیم‌فصل دوم را هم با شکست به پایان برد تا در سال ۲۰۱۴ فعلا هیچ امتیازی کسب نکرده باشد. لورکوزن با ۱۳ امتیاز کمتر، نزدیک‌ترین رقیب بایرن مونیخ در کورس قهرمانی است. این تیم در دیدار عصر شنبه در برابر گلادباخی‌ها هم دفاع منسجمی به نمایش گذاشت و هم در حمله انعطاف‌پذیر نشان داد. تک‌گل مهمان را هونگ-مین سو (کره جنوبی) به ثمر رساند.

اشتوتگارت یک - آگسبورگ ۴

به گزارش دویچه‌وله، عصر یکشنبه آگسبورگ در دیگر شهرآورد جنوب، اشتوتگارت را در هم کوبید و رکورد تازه‌ای ثبت کرد: ۹ پیروزی در یک فصل. در ضمن این هشتمین مسابقه پی‌درپی بود که آگسبورگ در آن شکست نخورد. در سوی دیگر میدان اشتوتگارت پنجمین شکست متوالی را در کارنامه فصل ثبت کرد. ایبیزویچ، کاپیتان اشتوتگارت، در دقیقه ۵۳ این مسابقه از زمین اخراج شد.

شالکه ۲ - هانوفر صفر

هفته بیستم بوندس‌لیگا شامگاه یکشنبه با پیروزی آبی‌پوشان شالکه بر مهمان خود هانوفر به پایان رسید. شاگردان ینس کلر با این موفقیت جایگاه خود در مکان چهارم جدول را تثبیت کردند؛ مکانی که تیم حاضر در آن یکی از بخت‌های حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپاست. این شکست همچنین تغییری در جایگاه هانوفر در میانه جدول (رتبه دهم) ایجاد نکرد.

کد خبر 249311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز