همشهری آنلاین: بانک مرکزی راه سود ۲۳ درصد را باز کرد، اوباما با آجر به جنگ ناقضان تحریم ایران می رود! و پیروزی انقلاب اسلامی ثمره مقاومت و آمادگی مردم برای فداکاری و ایثار بود؛ مهمترین موضوعاتی است که روزنامه جوان روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آن‌ها را برجسته کرده است.

روزنامه جوان

به گزارش ایرنا روزنامه جوان تیتر نخست را به بانک مرکزی راه سود 23 درصد را باز کرد، اختصاص داد و عنوان کرد: در حالی که طبق آخرین اعلام بانک مرکزی در تاریخ 8 بهمن 1390 تعیین نرخ سود سپرده های بانکی به بانک ها واگذار شد و جلسه کانون بانک های خصوصی با شورای هماهنگی بانک ها به این نتیجه رسید که برای نرخ ها دامنه تعریف کند تا همه متفق القول از این نرخ ها تبعیت کنند و دامنه نرخ ها در محدوده 7 تا 20 درصد تعیین و مقرر شد بانک های متخلف به بانک مرکزی معرفی شوند، بانک مرکزی خود در اقدامی بی سابقه اقدام به انتشار اوراق با نرخ 23 درصد کرده است.

این روزنامه در خبر دیگری موضوع اوباما با آجر به جنگ ناقضان تحریم ایران می رود!، را برجسته کرد.

باراک اوباما در بخشی از سخنانش در پاسخ به خبرنگارانی که درباره سفر هیات بزرگ تجاری فرانسه به ایران از وی سؤال ‏‏کرده بودند، افزود: هر کسی تحریم های موجود را نقض کند، ما مثل یک تن از آجر بر سرشان خراب خواهیم شد.

شرکت ها ‏‏احتمالاً در حال سبک و سنگین کردن اوضاع هستند، به این معنا که آیا این امکان وجود دارد که وقتی یک توافق واقعی حاصل ‏‏شد، بتوانند هر چه زودتر به ایران بروند.

می توانم به شما بگویم آنچه این شرکت ها هم اکنون انجام می دهند پای خودشان ‏‏است، چراکه ما مثل یک تن از آجر بر سر آنها خراب خواهیم شد. ‏

روزنامه جوان در خبر دیگری پیروزی انقلاب اسلامی ثمره مقاومت و آمادگی مردم برای فداکاری و ایثار بود را بازتاب داد.

حسن روحانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه به ثمر نشستن انقلاب و پیروزی آن کار بزرگی بود که نتیجه ایثار و فداکاری آحاد ملت ایران است، خاطر نشان کرد: در آن دوران مقاومت و آمادگی مردم برای فداکاری و ایثار باعث عقب نشینی، رژیم استبدادی طاغوت در برابر خاص ملت ایران شد و مردم بعد از قرن ها که ستم و استبداد در این کشور حاکم بود و رأی و آزادی آنان ارزشی نداشت، توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.

ترکیه بخشی از نیاز انرژی خود را از ایران وارد می کند و به واردات نفت و گاز خود از این کشور ادامه خواهد داد.

این روزنامه در تیتر دیگر به عنوان آشتی ملی بهانه فراموشی خیانت فتنه گران نشود پرداخت و به نقل از امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد افزود: بحث آشتی ملی توسط آقای هاشمی مطرح شد.

در آن زمان این موضوع عنوان شد که چه کار دارید بگویید فتنه و فتنه گر؟ حالا عده ای قانون را هم شکستند و مشکل درست کردند و زبان دشمن را دراز کردند هم کردند!

این وسط جوانان مردم هم کشته شدند، شدند! حالا موضوع تمام شده و می توانیم با هم صحبت کنیم! مانند همین روندهایی که در دنیا موسوم است که گروه هایی که سخت علیه هم جنگیدند و دشمنی را کنار گذاشتند ما هم صحبت کنیم، این فرهنگ و روند غاطی است چرا که اساسا ضد قانون محسوب می‌شود.

کد خبر 249495
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز