همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام ورود ۵۰۰ هزار سهامدار جدید به بازار بورس کشور، گفت: ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم بلکه به دنبال افزایش ارزش بازار و حجم بازار هستیم.

به گزارش مهر، علی طیب‌نیا در نشستی که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فعالان بازار سرمایه برگزار شد، گفت: اعتماد مردم به بازار سرمایه حاکی از خوش‌بینی مردم نسبت به آینده این بازار و رسیدن به شرایط بهتر بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با تکیه بر اعتماد مردم، برنامه‌ریزی‌هایی را اتخاذ کرد که در نهایت اعتماد مردم به دولت جذب شد.

وی تصریح کرد: مردم نیاز دارند دارایی و پس‌اندازهای خود را بالاترین بازدهی و کمترین میزان ریسک حفظ نمایند و بهترین مکان برای رسیدن به این هدف بازار بورس است.

طیب‌نیا افزود: یکی از سیاست‌های دولت این بود که با اطمینانی که به مردم می‌دهد، سرمایه‌ها را به سمت بازار سرمایه سوق دهد.

وزیر اقتصاد یکی از موفقیت‌های مهم بازار سرمایه در دولت تدبیر و امید را ورود 500 هزار نفر سهامدار جدید به بازار بورس عنوان کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم بلکه به دنبال افزایش ارزش بازار و حجم بازار هستیم.

علی طیب‌نیا با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای ورود سهام عدالت به بازار سرمایه، اظهار داشت: شفاف ترین و مناسب ترین گزینه برای واگذاری، بازار بورس است.

وی درخصوص نوسانات اخیر بازار سرمایه کشور نیز گفت: افزایش قیمت‌ها حباب گونه بود و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت در جهت پیشگیری از تبعات احتمالی آن ورود پیدا کند.

وزیر اقتصاد، افزایش قیمت خوراک پتروشیمی را به عنوان یکی از دلایل نوسانات اخیر بازار سرمایه برشمرد و خاطرنشان کرد: بازار سرمایه و صنایع پتروشیمی آمادگی پذیرش قیمت زیر 10 سنت را برای خوراک پتروشیمی‌ها دارند که با مذاکرات صورت گرفته، امیدواریم مجلس نسبت به این موضوع مساعدت کند.

طیب‌نیا همچنین از عرضه سهام خرد در بازار خبر داد و گفت: با عرضه سهام خود در بازار جلوی رشد بی‌رویه افزایش قیمت گرفته شد.

کد خبر 249691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز