مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: سرانه‌های ورزشی پایتخت تا ۵ سال آینده دوبرابر می‌شود.

این خبری بود که در نخستین سمپوزیوم علمی ورزش شهروندی با حضور چهره‌های مدیریت شهری پایتخت مطرح شد.
سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این‌باره تأکید کرد که اگر به موضوع ورزش نپردازیم باید جای دیگر برای آن هزینه کنیم و اعتبارات آسیب‌های اجتماعی را افزایش دهیم. به گفته وی، هم‌اکنون یک میلیون و 325هزار معتاد در کشور داریم.

پس هرچقدر در ورزش همگانی هزینه شود کم است. وی از ترتیب دهندگان این سمپوزیوم تشکر کرد و ورزش همگانی را بهترین روش برای تغییر سبک زندگی مردم دانست. وی افزود: در جلسه‌ای که اخیرا خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، فرمودند 15محور در کوهستان‌های تهران وجود دارد که برای کوهنوردی به آنجا تشریف می‌برند. ما اگر بتوانیم اماکن و فضاهای ورزشی خوب ایجاد کنیم به مردم ادای دین کرده‌ایم و اگر این فضاها دوبرابر شود به مطلوب نزدیک شده‌ایم. دوستان حاضر در این سمپوزیوم که از شهرستان آمده‌اند باید از شوراهای شهر و شهرداری‌های خود تاسیس اینگونه اماکن ورزشی را مطالبه کنند. در بحث تفریحات ورزشی در مواردی نزدیک به 100هزار تن جذب این برنامه‌ها شده‌اند و به گفته نیروی انتظامی در همان منطقه آمار جرم‌ها بسیار پایین آمده است.

تقدیر از عملکرد سازمان ورزش شهرداری

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در این سمپوزیوم، فعالیت‌های توسعه ورزش شهروندی در تهران را برای دیگر استان‌ها الگو دانست. وی با قاطعیت گفت که گستردگی عملکرد این سازمان با وزارت ورزش برابری می‌کند و فعالیت‌های موفق آن جای تقدیر دارد. دبیر ضمن تقدیر از عملکرد سازمان ورزش شهرداری تهران در زمینه توسعه ورزش همگانی گفت که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم ولی با این حال دوستان ما در سازمان ورزش اقداماتی انجام داده‌اند که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر شهرهای کشورمان باشد.

به گفته این عضو شورا، شهرداری تهران هم‌اکنون در حوزه‌هایی نظیر اتوبوسرانی و مترو اقدامات قابل توجهی انجام داده است. بسیاری از این اقدامات شاید جزو وظایف قانونی نبوده ولی ازجمله مطالبات مردم است. شهرداری بر همین اساس وارد شده و به این نیازها پاسخ داده است. دبیر ابراز امیدواری کرد که این اتفاق در عرصه ورزش همگانی نیز رخ دهد؛ یعنی باید به جایی رسید که ورزش هم مانند مترو و اتوبوسرانی جزو مواردی باشد که هزینه کردن برای آن گریزناپذیر باشد و در سبد مطالبات مردم قرار گیرد.

دبیر به برگزاری نخستین سمپوزیوم ورزش شهروندی اشاره کرد و افزود: آنچه نشست‌های علمی را بیش از پیش تأیید می‌کند، خروجی آنهاست.در واقع راهکارهای نظری باید در وادی اجرا به راهکارهای عملیاتی تبدیل شود تا مردم از آن بهره ببرند. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در عین حال تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه شهرداری‌ها در حوزه ورزش، بردن این مهم به خانه‌های مردم است. بر این اساس هرگز وارد حوزه حرفه‌ای نخواهیم شد ولی جایگاه ورزش همگانی را ارتقا خواهیم داد.

کد خبر 251190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز