گروه شهری: ۳ طرح بزرگ تفرجگاهی در سال‌جاری در منطقه ویژه عباس آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

پل

پل طبیعت در 3طبقه با مساحت 7هزار مترمربع و مجموعه آسمان‌نما (پلانتاریوم) با بیش از 11هزار مترمربع و همچنین آبنمای بوستان نوروز در 6ماهه اول سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.مدیرعامل شرکت نوسازی منطقه عباس‌آباد با اعلام این خبر گفت: آبنمای دریاچه نوروز آبنمایی موزیکال است که به لحاظ اندازه، کمیت، کیفیت اجرا و ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه گردشگری، شهروندان تهرانی و منطقه‌ای را به‌خود جذب کند.

اردشیر نوریان با اشاره به پل طبیعت اظهار داشت: پل طبعیت در سال گذشته به‌عنوان سازه فولادی برتر کشور شناخته شده و با 7هزار متر وسعت و 2هزار تن وزن و شیوه و کیفیت اجرا و همچنین شاخصه‌های معماری یکی از دستاوردهای بی‌نظیر توان فنی مهندسی کشور است.پل طبیعت نقطه تلاقی 2بخش عمده منطقه ویژه عباس آباد است که با بهره‌برداری از آن می‌توان انتظار داشت که مبدأ سفر بسیاری از شهروندان باشد.

این پل به‌منظور ایجاد مسیری برای ارتباط بین پارک طالقانی بنادر و دریانوردی طراحی شده است و محل تردد عابرین پیاده، دوچرخه و کالسکه خواهد بود. نوریان همچنین با اشاره به ویژگی‌های آسمان‌نمای منطقه ویژه عباس آباد گفت که این پل در کنار بزرگراه شهید همت و مدرس جای گرفته است و بسیار از شهروندان مراحل پیشرفت آن‌را مشاهده می‌کنند.

به گفته وی، مجموعه آسمان نما تالاری است که در آن نمایی از ستارگان، سیاره‌ها و دیگر پدیده‌های آسمانی برای اهداف آموزشی یا سرگرمی نمایش داده می‌شود. معمولا آسمان‌نما دارای گنبدی است که بینندگان زیر آن می‌نشینند و تصویری از آسمان را با پروژکتور مخصوصی که بر سقف گنبد می‌افتد نگاه می‌کنند.این مجموعه فضایی خاص برای استفاده شهروندان، دانشجویان و علاقه‌مندان به نجوم و علوم پایه را ایجاد کرده که در آینده می‌تواند به‌عنوان یک الگو در سطح کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی منطقه عباس‌آباد همچنین از آغاز فعالیت برای ساخت باغ هنر، تالار شهر، باغ نمایش و گذر فرهنگ در سال‌جاری خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌ها در سطح ملی کارکرد دارند و علاوه بر خدمات رسانی شهری و منطقه به کل کشور خدمات رسانی خواهد کرد و با بهره‌برداری از آنها منطقه ویژه عباس‌آباد بیش از پیش جاذب سفرهای بسیاری از شهروندان تهرانی خواهد بود.

کد خبر 255968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز