گروه حوادث: 9 کارگر که بر اثر ریزش تونل در حال ساخت در بزرگراه جدید تبریز- زنجان در تونل محبوس شده بودند پس از 14 ساعت با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.

ساعت 18 یک‌شنبه، زمانی که تعدادی از کارگران مشغول احداث تونل شیبلی در بزرگراه جدید تبریز- زنجان بودند، ناگهان دهانه تونل فروریخت و آواری به طول 30 متر ورودی تونل را مسدود کرد.

در حالی که نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد هنگام ریزش تونل 9 تن از کارگران در قسمت انتهایی تونل سرگرم کار بودند، ماجرا به آتش‌نشانی و اورژانس تبریز گزارش شده و از نیروی امدادی درخواست کمک شد.

با گذشت 2 ساعت از ریزش آوار، در حالی  که عملیات نجات آغاز شده بود خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس آژیرکشان وارد محل حادثه شدند و به این ترتیب عملیات نجات سرعت بیشتری به خود گرفت.

شمارش معکوس برای نجات

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد کارگران محبوس شده با داشتن  مساحتی حدود 600 متر می‌توانند تا 72 ساعت زنده بمانند عملیات نجات ادامه یافت اما از ساعت 18 تا 2 بامداد به علت ریزش مداوم کوه پس از خاکبرداری این عملیات به کندی پیش رفت.

در ادامه نیروهای امدادی تصمیم گرفتند با حفر سوراخی از بالای تونل عملیات را ادامه دهند و به این ترتیب در ساعت 6 بامداد دوشنبه، تمامی کارگران محبوس شده در تونل از حصار آوار خارج شدند.

کد خبر 25120

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز