گروه ادب و هنر: گرچه تا رسیدن به نوروز حدود دو هفته زمان باقی است‌ اکران فیلم‌های نوروزی حال و هوای سینماها را بهاری کرده است.

فیلم طبقه حساس

 فهرست اکران نوروزی سال93 سینمای ایران با نمایش 5فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در گروه سینمایی آزادی، «طبقه حساس» کمال تبریزی در گروه سینمایی استقلال، «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی در گروه قدس، «خط ویژه» مصطفی کیایی در گروه سینمایی آفریقا و «با دیگران» ناصر ضمیری در گروه فرهنگ تکمیل شده و از این میان تا امروز معراجی‌ها، خط ویژه و طبقه حساس روی پرده رفته‌اند. اوضاع و احوال گیشه معراجی‌ها به‌عنوان نخستین فیلم نوروزی خوب و طبقه حساس با طوفان فروش روز اول ظاهرا برای سینمای ایران خوش‌یمن است.

شروع استثنایی برای فیلم تازه تبریزی

«اکران طبقه حساس از پنجشنبه 15اسفندماه در 7سینمای تهران کلید خورد و با اینکه در برخی سینماها مانند ملت نخستین نمایش آن ساعت18 بود، فیلم با استقبال کم‌نظیر مردم مواجه شد.» این حرف‌های حبیب اسماعیلی پخش‌کننده فیلم تبریزی است و نشان می‌دهد دومین فیلم اکران نوروز هم شروعی بسیار خوب داشته است. با توجه به اینکه از روز گذشته هم تعداد سینماهای نمایش‌دهنده طبقه حساس به حدود 20سینما رسیده، باید منتظر خبرهای خوش درباره فروش فیلمی نشست که در نخستین روز اکران در سینما آزادی حدود 15میلیون تومان فروخته و نمایش آن در این سینما تا ساعت 3بامداد ادامه داشته است.
طبقه حساس ‌در روز اول نمایش حدود 30میلیون تومان فروش داشته و قرار است از امروز اکران شهرستان آن آغاز شود تا همزمان با ایام نوروز به آمار نمایش در 80سالن سینما در تهران و شهرستان‌ها برسد.

خط ویژه علیه رانت اکران

«با اکران این فیلم رانت اکران را می‌شکنیم و سینماداران را مجبور به نمایش خط ویژه می‌کنیم.» این حرف‌های تهیه‌کننده فیلم «خط ویژه» است که این فیلم را کمدی‌ترین فیلم جدی سال نامیده است. منصور لشگری قوچانی با اشاره به آغاز اکران خط ویژه در 24سینمای پایتخت، اظهار امیدواری کرده است که این فیلم رکورد فروش اخراجی‌ها 2را بشکند. او درباره نمایش زودهنگام خط ویژه گفت: من تهیه‌کننده بخش خصوصی هستم و برای ساختن فیلم‌هایم از هیچ ارگانی کمک نمی‌‌گیرم. از سوی دیگر، هزینه‌های تبلیغات بسیار بالاست، به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک هفته زودتر فیلم را روی پرده بفرستیم و از این طریق با تبلیغات دهان به دهان به فروش بیشتر فیلم کمک کنیم.

تهیه‌کننده خط ویژه درباره آغاز اکران‌های استانی فیلم از مشهد مقدس هم اعلام کرد: قرار بود نمایش استانی خط ویژه از دوشنبه آینده با اکران در سینما هویزه مشهد آغاز شود اما این اتفاق زودتر افتاد و با توجه به اینکه خودم اهل خراسان هستم، اکران مشهد را تبرکی برای فیلم می‌دانم. به گفته لشگری، هر هفته قرعه‌کشی اهدای جوایز به تماشاگران خط ویژه در سینما آفریقا به‌عنوان سینمای سرگروه انجام خواهد شد؛ به این ترتیب که تمام کسانی که وارد سینما آفریقا می‌شوند از طریق برگه نظرخواهی در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند و روزهای جمعه به 20نفر از مخاطبان جایزه اهدا می‌شود.

امیدهای میلیاردی

پنجمین فیلم ده‌نمکی که از حدود 2هفته پیش در تهران و شهرستان‌ها روی پرده رفته، روز جمعه 16اسفند از مرز یک میلیارد تومان فروش گذشت تا نخستین فیلم میلیاردی سال93 سینمای ایران لقب بگیرد. معراجی‌ها تا روز گذشته 570میلیون تومان در تهران و 450میلیون تومان در شهرستان‌ها فروخت و فروش روز پنجشنبه آن در تهران 65میلیون تومان بود. طبقه حساس هم که به‌تازگی رنگ پرده را دیده، فروشی بسیار خوب داشته و از چهارشنبه این هفته هم فیلم پرامید حاتمی‌کیا به نمایش عمومی درمی‌آید. امیدهای فروش برای خط ویژه بسیار بالاست و اگر آخرین فیلم اکران نوروز93 یعنی «با دیگران» ناصر ضمیری هم به فروشی معقول دست یابد، می‌توان یک گیشه بسیار رؤیایی برای سینمای سال آینده پیش‌بینی کرد. با دیگران که قرار است در گروه فرهنگ اکران شود، داستان زنی به نام آرزو را روایت می‌کند که به‌دلیل سقط جنین‌های مکرر امید خود را به داشتن فرزند از دست داده و زندگی مشترک او با امیرحسین در شرایط بحرانی قرار دارد. هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، حسن محجوب، لیلا زارع و حمیدرضا آذرنگ ازجمله بازیگران اصلی این فیلم هستند.

کد خبر 252274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز