گروه بورس: مدیر بازرسی و امور کارگزاران بورس اوراق بهادار از صدور مجوز فعالیت ۹۱ شرکت کارگزاری در بازار سهام خبر داد.

ایوب باقرتبار گفت: از این تعداد ۲۸ شرکت ، کارگزاری استانی هستند. هم اکنون در سراسر ایران بیش از ۳۲۰ ایستگاه معاملاتی فعال بورس وجود دارد. به تازگی مجوز فعالیت دو شرکت کارگزاری استانی جدید به نام های شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد در اراک و شرکت کارگزاری بهمن پویا در اصفهان صادر شده است.
باقرتبار توضیح داد: مدیریت بازرسی و امور کارگزاران از واحدهای نظارتی بورس است. این واحد زیر نظر رئیس سازمان بورس و معاون عملیات و نظارت فعالیت می کند و از سه واحد بازرسی، شکایات و امور کارگزاران تشکیل شده است. وی در تشریح وظایف واحد بازرسی گفت: این واحد بررسی گزارش های ماهانه شرکت های کارگزاری مانند تراز آزمایشی از حساب های این شرکت ها، به همراه تراز معین بانک ها و صورت مغایر تهیه شده برای بانک، همچنین بررسی صورت های مالی سالانه کارگزاری ها را به همراه گزارش حسابرس و بازرسی قانونی به عهده دارد.
باقرتبار ادامه داد: بازدید منظم و موردی از دفاتر شرکت های کارگزاری و بررسی سیستم کنترل داخلی این شرکت ها، پیگیری تخلف های کشف شده و ارائه گزارش آن به رئیس بورس و معاون عملیات و نظارت سازمان برای طرح و بررسی در کمیته رسیدگی به تخلفات کارگزاران از دیگر وظایف این بخش است.
او پیگیری شکایات مشتریان از کارگزاری ها، گزارش تخلفات کارگزاری ها و بررسی آن در کمیته رسیدگی به تخلفات کارگزاری ها را از وظایف واحد شکایات توصیف کرد.
کد خبر 2533

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز