همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز گفت: افراد متمول بطور شرعی جایز نیست از یارانه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محسن حیدری با بیان این مطلب افزود: یارانه‌ها کمکی تعیین‌شده از سوی دولت برای اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر بوده و منبع آن بیت‌المال است.

وی گفت: وقتی دولت اسلامی مبلغی را برای قشر خاص تعیین کرده، افراد دیگری که نیاز به این کمک ندارند نباید از آن استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت بنا به ملاحظاتی افراد را تعیین نمی‌کند که برای دریافت یارانه باید زیرپوشش موسسات حمایتی باشند لذا راه را باز گذاشته و به مردم اعتماد کرده که خودشان تشخیص دهند آیا مستحق دریافت یارانه هستند یا نه.

وی افزود: خانواده‌های نیازمند که با این یارانه مشکل خود را حل می‌کنند، می‌توانند نام‌نویسی کنند اما مراجع تقلید هم تاکید کردند که دریافت یارانه برای افراد غیر نیازمند جایز نیست.

آیت‌الله حیدری تاکید کرد: این مساله جنبه لزومی دارد و دولت بنا دارد مبالغ یارانه افرادی را که انصراف می‌دهند در راه‌های عام‌المنفعه مانند کمک به بهداشت مردم و به عنوان نمونه رایگان کردن زایمان طبیعی زنان استفاده کند.

وی افزود: به همین سبب افراد بی‌نیاز با انصراف دادن از دریافت یارانه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، دولت را در تحقق اهدافش کمک می‌کنند.

کد خبر 255499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز