یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: با وجود مخالفت‌های مکرر کارشناسان محیط زیست، وزارت راه قصد دارد میانگذر دریاچه ارومیه را گسترش داده و به یک اتوبان دوبانده تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار ما در کنار دوبانده‌شدن میانگذر مقرر شده است یک خط آهن نیز از میان دریاچه ارومیه بگذرد.

براساس این گزارش، طرح جدید وزارت راه در حالی ارائه می‌شود که میانگذر باریک قبلی خسارات جبران‌ناپذیری به زیستبوم دریاچه ارومیه وارد کرده و به همین خاطر با اعتراض‌های شدید و مکرر کارشناسان و طرفداران محیط‌زیست رو به رو شده بود.

در حال حاضر مساحت دریاچه ارومیه نسبت به ده سال پیش حدود 30‌درصد کمترشده و به خاطر عقب‌نشینی خط ساحلی بسیاری از تأسیسات بندری و توریستی پیرامون دریاچه بدون مصرف رها شده است.

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران بوده و از جمله چشم‌اندازهای طبیعی و ذخایر زیستی کم‌نظیر جهان تلقی می‌شود. این دریاچه ضمن ارزش‌های توریستی، همچنین نقش مهمی در تعادل زیستی و اقلیمی شمال غرب ایران دارد.

گفته می‌شود که فشار مقامات محلی عامل بی‌توجهی وزارت راه به هشدارهای مکرر کارشناسان محیط زیست و اصرار این وزارتخانه برای احداث میانگذر مخرب دریاچه ارومیه است.

انتظار می‌رود گسترش این میانگذر واکنش نهادهای بین‌المللی زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 25583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز