سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از در دستور کار قرار گرفتن ساماندهی ۲۲ میدان شهر تهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، کامیاب در شصت و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران جهت ارائه گزارش در خصوص وضعیت میادین شهر تهران اظهار کرد: یکی از نقاط اصلی شهرها میادین هستند و از آنها به عنوان محل آرامش،‌ مکث و تعاملات فرهنگی بین شهروندان یاد می‌شود اما امروزه شاهد هستیم که میادین تبدیل به فلکه یا گره ترافیکی شده‌اند و مردم می‌خواهند خیلی سریعتر این مناطق را پشت سر بگذرانند.

وی با بیان اینکه میادین یکی از نمادهای هویتی مصنوع شهر هستند گفت: باید بحث میادین به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.

کامیاب از تشکیل کمیته‌ای در سازمان زیباسازی شهر تهران برحسب دستور شهردار تهران خبر داد و افزود: کمیته‌ای با عنوان ساماندهی و ارتقای کیفی میادین در سازمان زیباسازی شهر تهران تشکیل شد تا بر اساس استراتژی‌ها دستور کار خود را مشخص کند و در همین زمینه یک شورای تخصصی و یک کارگروه در سازمان زیباسازی شکل گرفت.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه ساماندهی 22 میدان شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بخش عمده این میادین در حوزه تاریخی این میادین قرار می‌گیرند که به طور مثال می‌توان به میادین شوش، خراسان، شمشیری، صادقیه، فردوسی، ا نقلاب، آزادی، تجریش، ولیعصر، بهمن، شهید شهریاری، کاج، اختیاریه، منیریه و راه‌آهن اشاره کرد.

به گفته کامیاب ایمنی و امنیت این میادین، مناسب سازی آن برای معلولان، توجه به سیما و منظر این میادین و مسائل زیست محیطی آن مدنظر قرار گرفته است.

کد خبر 258620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز