همشهری‌آنلاین: کتاب رسانه‌های اجتماعی: ابعاد و ظرفیت‌ها به اهتمام حسین بصیریان جهرمی از سوی دفتر و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با مقدمه دکتر حسین افخمی (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، چاپ و روانه بازار نشر شده است.

کتاب رسانه‌های اجتماعی: ابعاد و ظرفیت‌ها

نسخه دیجیتالی این اثر که مدتی پیش از انتشار در همایش روز رسانه‌های اجتماعی (10 تیرماه 1391)، با حضور استادان علوم ارتباطات دکتر شکرخواه، دکتر نمک‌دوست، دکتر سلطانی‌فر، دکتر محکی، دکتر قدیمی و شماری دیگر از استادان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه رسانه‌های اجتماعی طبق وعده‌ اولیه‌ای که از سوی ناشر نخست (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) داده شده بود، رونمایی گردید؛ اما گرانی کاغذ و مشکلات برآمده از آن، ناشر را بر آن داشت تا اکثر کتاب‌های در دست انتشار را با همکاری ناشران دیگر به سامان رساند.

این کتاب سرانجام به دلیل مشکلات نشر پس از وقفه‌ای یکساله از زمان رونمایی، در شهریورماه 1392 با همت و همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

این مجموعه شامل هفت مقاله تألیفی و سه مقاله ترجمه شده است که به ترتیب عبارتند از:

1) پیشینه، پیدایش و چشم انداز رسانه‌های اجتماعی، حمید ضیایی‌پرور
2) شبکه‌های اجتماعی مجازی در جامعه شبکه‌ای، قدسی بیات
3) دگردیسی مفهوم قدرت و نقش پادقدرت در رسانه‌های اجتماعی، حسین بصیریان جهرمی
4) رسانه‌های اجتماعی و مشارکت اجتماعی، منصور ساعی و جواد افتاده
5) تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر خبرنگاری، امید جهانشاهی
6) هویت کاربران در شبکه‌های اجتماعی مجازی‌، قدسی بیات و حبیب الله حبیبی فهیم
7)  شبکه‌نگاری شبکه‌های اجتماعی مجازی، ابراهیم اسکندری‌پور
8) گونه‌های در حال ظهور رسانه‌های شخصی، ترجمه: سارا مهدوی
9) ‌ارتباطات چهره به چهره و الکترونیکی به‌منظور حفظ شبکه‌های اجتماعی، ترجمه زهره شاهرخ اسکویی و عادل فیضی
10) شکل‌گیری اجتماعی وب معنایی، ترجمه عادله فیضی و ثریا خزاعلی

کتاب یادشده، در زمره‌ یکی از نخستین کتاب‌های حوزه‌ی علوم ارتباطات اجتماعی است که با موضوع رسانه‌های اجتماعی در کشور منتشر شده است. این اثر، ماحصل تلاش بنیادی جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران شبکه‌های اجتماعی مجازی است که با هدف آشنا ساختن خوانندگان فارسی زبان با نقش، اهمیت و کارکرد رسانه‌های اجتماعی، مجموعه‌ای از مقالات تألیفی و ترجمه‌ای را در خود جای داده است.

مراسم رونمایی کتاب رسانه‌های اجتماعی: ابعاد و ظرفیت‌ها

این کتاب در تابستان 1392 در شمارگان 1500 نسخه، 296 صفحه و به قمیت 10 هزار تومان عرضه شده و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

کد خبر 260334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز