یوسف رشیدی به مهر گفته است که در حال حاضر سازمان محیطزیست تمام تلاش خود را برای اجرای این مصوبه و حذف کامل بنزین پتروشیمی از چرخه سوخت انجام میدهد کما اینکه در سالجاری با جلوگیری از ورود این بنزین به چرخه سوخت شاهد بودیم که هیچ روز هوای ناسالم در پایتخت نداشتیم. وی که در دوره قبل مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بود افزود: در آن دوره بارها بهصورت مستقیم و غیرمستقیم درخصوص سرطانزا بودن بنزینهای پتروشیمی هم به مسئولان سازمان حفاظت محیطزیست و هم به مسئولان وزارت نفت تذکر و هشدار داده بودیم.البته در آن زمان شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در جایگاهی نبود که دولت را مجاب به توقف تولید سوخت توسط پتروشیمیها کند.
آنطور که رشیدی میگوید، بهطور کلی اصلا نیازی به تستکردن بنزین پتروشیمی برای اثبات سرطانزا بودن آن نیست چراکه این بنزین حاوی ترکیبات آروماتیک و حلقوی است که قطعا مسئولان از خطرناک و سرطانزا بودن این مواد اطلاع داشتهاند با این حال شرکت کنترل کیفیت در این خصوص بارها اخطار داده بود.
به گفته وی، مسئولان سازمان محیطزیست در دوره قبل خطرناک بودن این بنزین را قبول داشتند و به آن اذعان میکردند اما متأسفانه مانند بسیاری موارد، سازمان حفاظت محیطزیست ناچار به تعامل با دیگر دستگاهها میشد و در بسیاری موارد نمیتوانست با وجود علم به موضوع، دستگاه مقابل را مجاب به توقف تولید یک ماده خطرناک و یا توقف یک فعالیت مخرب کند.وی افزود: با ورود به سازمان محیطزیست در دولت یازدهم نخستین اقدامی که انجام دادیم پیگیری برای توقف تولید سوخت توسط پتروشیمیها بود که پیگیریهای انجام شده ظرف 3 تا 4ماه بهبار نشست و در مصوبه دهم اردیبهشتماه سالجاری که در 9محور و 35ماده در هیأت دولت تصویب شد در نخستین ماده که مربوط به سوخت است توقف افزودن حلالهای آروماتیک به بنزین در دستور کار قرار گرفت. رشیدی اظهار داشت: در حال حاضر در مراجع علمی اثبات شده که ذرات معلق ثانویه که یکی از عمدهترین عوامل آلودهکننده هوای تهران و دیگر کلانشهرها هستند توسط ترکیبات آروماتیک تولید میشود که بسیار خطرناک و سرطانزاست که خوشبختانه در سالجاری تا حد زیادی مهار شدهاند.