سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند «کفتار» که با کشاندن پسران نوجوان به جنگل‌های لویزان، آنها را در جنگل رها کرده و سپس با در دست داشتن چاقو و قمه به تعقیب شیطانی طعمه‌هایشان می‌پرداختند در عملیات پیچیده پلیس امنیت تهران بازداشت شدند.

تحقیقات کارآگاهان پلیس امنیت تهران برای دستگیری کفتارها در پی شکایت زن جوانی آغاز شد که پسر نوجوانش طعمه اعضای این باند مخوف شده بود.

وقتی زن جوان به مأموران گفت که چگونه اعضای این باند پسرش را با تهدید چاقو ربوده و پس از انتقال به جنگل‌های لویزان به او گفته بودند فرار کند تا بتوانند نقشه شکار شیطانی خود را عملی کنند، بادستور ویژه سردار علیپور- رییس پلیس امنیت تهران- تیمی از کارآگاهان وارد عمل شده و تحقیقات گسترده برای شناسایی اعضای باند آغاز شد.

هنوز چند روز از افشای جنایت سیاه این باند نگذشته بود که شکایات مشابه دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت و به این ترتیب با نظارت دادستان تهران، تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از متهمان ادامه یافت.

ماموران که در تحقیق از قربانیان باند کفتار به سرنخ‌هایی از مخفیگاه یکی از اعضای باند دست یافته بودند با بررسی‌های شبانه روزی موفق شدند این محل را در پاکدشت شناسایی کرده و  جوان شیطان صفت را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

با انتقال جوان متهم به اداره پلیس، وی در بازجویی‌ها مدعی شد بی‌گناه است و پلیس او را اشتباهی دستگیر کرده است اما زمانی که چند تن از قربانیان او را شناسایی کردند لب به اعترافات کثیفی گشود و به شرکت در جنایات سیاه باند کفتار اعتراف کرد.

شکار کثیف در جنگل

مرد جوان مدعی شد پس از دستگیری اعضای اصلی باند کفتار در چند سال پیش، یکی از آنها که به لودر معروف است تصمیم گرفت شیوه همدستان خود را ادامه دهد و به این ترتیب این باند را دوباره راه‌اندازی کرد.

به گفته متهم، اعضای باند پس از شناسایی طعمه‌های خود که پسران 10 تا 15 ساله بودند، به آنها نزدیک شده و به بهانه اینکه این پسران نوجوان مزاحم خواهر یکی از دوستانشان شده‌اند، از آنها می‌خواستند برای اثبات بی‌گناهی خود سوار موتور شده تا او را با خواهر دوستشان روبرو کنند.

پسران نوجوان نیز که از ماجرا خبر نداشتند برای آنکه ثابت کنند جوانان موتور سوار آنها را اشتباه گرفته‌اند، سوار موتور شده و به این ترتیب در دام اعضای باند گرفتار می‌شدند.

لحظاتی بعد در حالی که اعضای باند مسیر جنگل‌های لویزان را در پیش گرفته و وارد آنجا شده بودند، با تهدید اسلحه و چاقو طعمه‌ خود را در جنگل رها کرده و از او می‌خواستند پا به فرار بگذارد.

به این ترتیب لحظه شکار شیطانی فرا می‌رسید و اعضای باند با دویدن به دنبال طعمه، خود را به او رسانده و پس از مجروح کردنش وی را مورد تعرض قرار می‌دادند.سپس او را در همان حال در جنگل رها کرده و پا به فرار می‌گذاشتند.

پس از اعترافات هولناک نخستین عضو باند، اکیپ‌های ویژه عملیاتی پلیس، تمامی مخفیگاه‌های دیگر اعضای باند را به محاصره درآورده و در چند مرحله عملیات جداگانه موفق شدند 4 کفتار دیگر را در اهر  و  شرق تهران دستگیر کنند.

سردسته باند جوانی 22 ساله به نام هادی است و به لودر شهرت دارد و پس از دستگیری مشخص شد که سوابق متعددی از جمله سرقت و مواد مخدر در پرونده‌اش به چشم می‌خورد.

وی که بدن خالکوبی شده‌اش تبدیل به کابوس شب‌های طعمه‌هایش شده است در اعترافات خود گفت: ما علاوه بر پسران نوجوان، دختران فراری یا آنهایی که از نظر عاطفی در وضعیت مناسبی قرار نداشتند را فریب می‌دادیم و با کشاندن به باغ یا جنگل مورد تعرض قرار می‌دادیم.

در جستجوی اعضای فراری

در حالی که اعضای باند به ربودن 5 پسربچه و 7 دختر اعتراف کرده‌اند، سردار علیپور با اشاره به این‌که احتمال می‌رود قربانیان این باند ده‌ها نفر باشند افزود: برخی از اعضای این باند فراری هستند که جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه دارد.

کد خبر 26234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز