یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: مدتی قبل مرد ثروتمندی به پلیس آگاهی پایتخت رفت و کارآگاهان را در جریان اخاذی سیاه یک تماس گیرنده ناشناس قرار داد.

این مرد که مدیر یک شرکت بازرگانی بود، در توضیح ماجرا گفت: بعد از ظهر جمعه  16 شهریور بسته‌ای از طریق یک پیک موتوری به دستم رسید که در داخل آن یک سی دی و نامه‌  قرار داشت. سی دی فیلمی مستهجنی بود که تصاویر صورت من به شکلی عجیب و باورنکردنی در آن مونتاژ شده بود.

با عجله نامه را گشودم، فرد ناشناسی در این نامه تهدید کرده بود اگر 500 میلیون تومان به او ندهم، این فیلم و فیلم های مونتاژ شده دیگری را که از من در اختیار داشت توزیع کرده و آبرویم را می برد.

در ابتدا این نامه را چندان جدی نگرفتم، اما وقتی فیلم‌های سیاه دیگری از من در بین همسایه‌ها و آشنایانم توزیع شد تصمیم به شکایت گرفتم.

مونتاژ حرفه‌ای برای 500 میلیون تومان

در حالی که بررسی های پلیسی نیز نشان می داد فیلم سیاه به صورتی بسیار حرفه‌ای مونتاژ شده‌ است.

کارآگاهان در نخستین مرحله سعی کردند مخفیگاه تماس گیرنده ناشناسی را که در فاصله‌های کوتاه با مرد ثروتمند تماس گرفته و او را تهدید می کرد ردزنی کنند، اما چون تمامی تماس ها از تلفن های عمومی صورت می گرفت، ردگیری ها بی نتیجه ماند.

درمرحله بعدی ازمرد ثروتمند خواسته شد در صورت تماس دوباره مرد مرموز، وی را به قراری صوری بکشاند تا پلیس او را دستگیر کند.

با این نقشه، وقتی تهدید کننده ناشناس محل قرار را در جاده ساوه تعیین کرد، با محاصره محل، 2 مرد که برای گرفتن پول آمده بودند، در عملیات ضربتی پلیس به محاصره درآمده و بازداشت شدند.

در بازجویی از این 2 مرد مشخص شد طراح نقشه اخاذی یک کلاهبردار سابقه دار به نام مجید است که به اتهام کلاهبرداری  و سرقت خودروی زانتیا از سوی پلیس بوشهر  تحت تعقیب پلیسی قرار دارد، با مشخص شدن این موضوع به سرعت مخفیگاه مجید در اصفهان به محاصره درآمده و  دستگیر شد.

گپ دوستانه 2 زندانی

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی تهران در جریان بازجویی‌های پلیسی، درباره طراحی نقشه اخاذی از مرد ثروتمند گفت: مدتی قبل در حالی که به اتهام کلاهبرداری در زندان به سر می‌بردم، یکی از زندانیان هم سلولی‌ام ماجرای دستگیر شدن خود را برایم تعریف کرد، وقتی او گفت توانسته از مرد ثروتمندی که مدیر یک شرکت بازرگانی است، 400 میلیون  تومان کلاهبرداری کند، نقشه اخاذی از این مرد ثروتمند در ذهنم جرقه زد. وقتی آدرس و مشخصات این مرد را از زیر زبان هم بندی‌ام بیرون کشیدم، نقشه سیاهم را طراحی کردم.

پس از آزادی از زندان در نخستین مرحله با دوربین‌های بسیار حرفه‌ای در مسیر رفت و آمد مدیر عامل پنهان شده و از او در حالت های مختلف و در زوایای گوناگون فیلمبرداری کردم، پس از آن با همکاری همدستانم که در زمینه مونتاژ فیلم بسیار حرفه‌ای بودند، تصاویر چهره مرد ثروتمند را بر روی فیلم های مستهجن مونتاژ کرده وتهدیدهایمان را آغاز کردیم.

اخاذی از 25 زن

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، کارآگاهان پلیس دریافتند مرد تاجر تنها طعمه باند نبوده، بلکه سردسته باند بعد از کشاندن ده‌ها زن دیگر به خانه‌هایی که در آنجا دوربین کار گذاشته شده بود، با تهیه فیلم از آنها دست به اخاذی‌های میلیونی زده است.

قاضی رضا جعفری معاون دادستان دردادسرای جنایی تهران با تایید این خبر گفت: در حالی که تا کنون 25 زن جوان که این مرد با فیلم‌های سیاه از آنها اخاذی کرده حاضر به شکایت شده‌اند، تحقیقات قضایی و پلیسی برای روشن ساختن سایر جرایم سردسته ودیگر اعضای باند ادامه دارد.

کد خبر 31019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز