چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرهنگ‌سازی محیط زیستی در مدارس از ارکان اصلی برنامه‌ریزی آموزشی در سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس جمهوری در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود که برای رفع مشکلات زیست محیطی باید فرهنگ‌سازی کرد و این کار باید از مدارس آغاز شود؛ وزارت آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

مهناز مظاهری ضمن ابراز خرسندی از توجه ویژه رییس جمهوری به مسایل محیط زیستی کشور اظهار کرد: از ارکان اصلی آموزش محیط زیستی توجه دادن ویژه کودکان و نوجوانان به این مقوله است و تنها جایی که دولت در این گروه سنی برنامه‌ریزی دارد مدارس است.

وی تنها راه انجام درست این وظیفه سنگین را همکاری متقابل سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش ارزیابی کرد و افزود: در این زمینه اقدامات مفید و موثری در معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

مظاهری ورود مطالب محیط زیستی به کتاب‌های فنی و حرفه‌ای را از جدیدترین این اقدامات دانست و گفت: از سال گذشته اصلاح و بازنگری بخشی از کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای با همکاری دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست و دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و در سال جاری به مرحله چاپ خواهد رسید.

کد خبر 262965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha