چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال از ثبت ۸۰۰ هزار ازدواج در سال خبر داد و گفت: ایران از لحاظ نرخ باروری در میان ۲۶ کشور منطقه در رتبه بیست و پنجم قرار دارد و همچنین بر اساس آمارهای موجود ۳۵ درصد ازدواج‌های انجام شده تک فرزندی بوده و یا فرزند ندارند.

 

به گزارش مهر، محمد ناظمی اردکانی در همایش روز جهانی جمعیت، افزود: در حال حاضر جمعیت ایران یک صدم جمعیت دنیا است و در میان کشورهای جهان هجدهمین کشور هستیم و همچنین در کشورهای آسیا در رتبه دهم و در کشورهای منطقه و بعد از پاکستان و مصر در رتبه سوم قرار داریم.

وی به ترکیب سنی جمعیت ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18 میلیون نفر جمعیت زیر 15 سال که کودک و نوجوان محسوب می‌شوند و همچنین 24 میلیون نفر نیز 15 تا 30 سال سن دارند.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال جمعیت بالای 30 سال 30 میلیون نفر و جمعیت بالای 60 سال نیز 6 میلیون نفر را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در حال حاضر 1.3 است گفت: در سال 65 نرخ رشد جمعیت 3.9 درصد بود در حالی که امروز این نرخ به 1.3 کاهش پیدا کرده است.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر جمعیت از روستاها به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک نیز به کلانشهرها سوق پیدا کرده که می تواند مخاطرات و تبعاتی به دنبال داشته باشد که البته کشورهای توسعه یافته این تجربه را در گذشته داشتند اما سمت و سوی آن را تغییر داده و توانستند جمعیت را به سمت روستاها ببرند.

وی به آمارهای جمعیتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سالیانه یک میلیون و 400 هزار ولادت در کشور رخ می دهد که در این واقعه رتبه بیست و یکم را در میان 26 کشور منطقه دارا هستیم.

کد خبر 265339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha