گروه‌اقتصادی: در روزهای گذشته دیدگاه‌های متفاوتی پیرامون ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن با مباحث مطرح پیرامون اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری برخی تصدی‌های و شرکت‌های تابعه این 2وزارتخانه عنوان شده‌است.

از یک سو برخی معاونان وزرای این 2 وزارتخانه به طور ضمنی این ادغام را با پیشرفت در اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل 44 مفید دانسته اما وزرای این 2وزارتخانه این موضوع را شایعه تلقی کردند.

فعلا مطرح نیست 

وزیر صنایع و معادن روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم چهلمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جمع خبرنگاران، با بیان این که بحث ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن فعلا مطرح نیست و این موضوع حاصل بحث کاذبی است که برخی از رسانه‌ها به‌وجود آورده‌اند، گفت: با توجه به تفاوت‌ها و تمایز‌هایی که در تصمیم‌گیری‌ها و وظایف وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی وجود دارد، هم‌اکنون ادغام این دو وزارتخانه مطرح نیست، گرچه در مجموع تابع دولت و مجلس شورای اسلامی‌ هستیم.

علیرضا طهماسبی با انتقاد از این‌که برخی رسانه‌ها در بحث ادغام 2وزارتخانه بزرگ‌نمایی کرده‌اند، ‌افزود: مطلبی که معاون وزیر بازرگانی در این‌باره مطرح کرده بود،  نیز به‌خوبی منعکس نشده و چندی پیش از سوی وی اصلاح و تکذیب شد.

این در حالی است که رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  نیز پس از نشست خبری چهلمین سال تاسیس این سازمان، در پاسخ به پرسشی درباره بحث ادغام 2 وزارت بازرگانی و صنایع و معادن، با بیان این‌که درباره این موضوع بیش از 3 سال سابقه ذهنی دارم و بحث ادغام تنها مربوط به این 2وزارتخانه نیست، گفته بود: با توجه به تداخل‌های سیاستی که میان این 2وزارتخانه وجود دارد و همچنین طبق گفته‌های معاون وزیر بازرگانی درباره توسعه اصل 44، اگر موجبات این اقدام فراهم شود، همان‌طور که در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا نیز انجام گرفته است، به‌عنوان یک فعال صنعتی موافقم و آن‌را برای بهتر شدن شرایط تولیدکنندگان مفید می‌دانم.

شایعه است

همچنین وزیر بازرگانی نیز خبر ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی را شایعه خواند و گفت: چنین چیزی در دستور کار دولت نیست.

مسعود میرکاظمی پس از جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران در حالی ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن را شایعه خواند که چندی پیش، رئیس سازمان توسعه و تجارت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که وزارت بازرگانی و صنایع و معادن کشورهایی که در تجارت خارجی موفق بوده‌اند در هم ادغام شده است، کنار هم قرار گرفتن این 2 نهاد را دارای نتایج مطلوبی دانست و گفت: دولت فعلا قصد ندارد با طرح این مباحث از موضوعات دیگر غافل شود اما در صورتی که اصل 44 به‌ درستی اجرا شود، به نقطه آغاز این بحث می‌رسیم. اکنون برای طرح این بحث مقداری زود است، چون هنوز اجرای اصل 44 در آغاز راه است.

کد خبر 26899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز