چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

محمدحسن اختری: با توجه به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و تداوم مشورت و هماهنگی که همواره در روابط 2 کشور ایران و سوریه وجود داشته و ادامه دارد، سفر رئیس‌جمهوری ایران به این کشور می‌تواند حامل پیام بسیار خوبی در این شرایط باشد.

تداوم دیدارها و رفت و آمدهای روسای دو کشور، به رغم تلاش‌ها و فعالیت‌های دشمنان و کشورهای غیردوست برای جداسازی و دورکردن ایران و سوریه از همدیگر، دلیلی بر اراده طرفین برای همکاری و گسترش روابط دوستانه است.

به خصوص این‌که در ظرف این چند روز که برای فراهم‌ساختن مقدمات سفر رئیس جمهوری در تلاش بودیم در سوی مقابل با استقبال گرم و صمیمی دوستان و مسئولان سوری روبرو شدیم که خرسند بودند از انتخاب به موقع تاریخ این سفر که مصادف است با یک روز پس از آغاز دوره دوم هفت‌ساله ریاست جمهوری بشاراسد در سوریه.

این سفر می‌تواند پیام بسیار مهمی را در برابر فشارهای دشمنان ایران و سوریه داشته باشد و به این معنی تعبیر شود که دو کشور بار دیگر اعلام می‌کنند در مقابل زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم به‌خصوص اسرائیل و آمریکا مقاوم هستند و در راه مقابله با زورگویی‌های استکبار، با هماهنگی گام بر می‌دارند.

سفر دکتراحمدی‌نژاد به سوریه در واقع حامل پیام حمایت و پشتیبانی از مردم لبنان و فلسطین خواهد بود که ضمن تأیید مقاومت مردم فلسطین در برابر زورگویی‌های اسرائیل، حق مسلم مردم لبنان در رسیدن به یک آرامش را خواستار خواهد شد.

در واقع رؤسای دو کشور در کمک به مردم و دولت عراق برای برون رفت از مشکلات و حل مسائل آنان، همفکری خواهند کرد.

این سفر همچنان‌که موارد مذکور به عرصه بررسی و همفکری خواهد کشید، می‌تواند عرصه‌ای باشد برای کمک به طرف‌های دینی و سیاسی لبنان که امیدواریم دو طرف با رسیدن به یک نقطه نظر مشترک بتوانند گامی در جهت حل مسائل کشورهای دوست که گریبانگیر توطئه‌های دشمنان شده‌اند بردارند.

سفیر ایران در سوریه

کد خبر 26925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز