همشهری آنلاین: کاترین اشتون در اظهاراتی از انتخاب وزیر امور خارجه ایتالیا به عنوان رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا استقبال کرد.

استقبال اشتون از انتصاب موگرینی به ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، در پی انتخاب روز گذشته «فدریکا موگرینی» وزیر امور خارجه ایتالیا از سوی شورای اتحاديه اروپا برای جانشینی کاترین اشتون به عنوان رئیس سیاست خارجی 5 سال آینده اتحادیه اروپا، خانم اشتون با صدور بیانیه‌ای، این انتصاب را به وی تبریک گفت.

اشتون طی این بیانیه خطاب به موگرینی اعلام کرد: «من از انتصاب شما به ریاست آینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونت کمیسیون اروپا استقبال می‌کنم و برایتان نهایت موفقیت در انجام امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی 5 سال آینده را آرزومندم.»

موگرینی روز گذشته با رأی رهبران اروپا، با انتخاب به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه در 5 سال آینده، جایگزین خانم «کاترین اشتون» شد و رسما کار خود را از 31 اکتبر 2014 برای یک دوره 5 ساله تا پایان اکتبر 2019 آغاز خواهد کرد.

موگرینی» سیاستمدار نسبتا جوان اروپایی و وزیر خارجه فعلی ایتالیاست که پیش از تصدی پست وزارت خارجه ایتالیا نیز سمت‌های دیگری داشته است.

وی همچنین در حوزه سیاست خارجی، عضویت در هیئت پارلمانی اعزامی به شورای پارلمانی اروپا و شورای پارلمانی اتحادیه غرب اروپا را تجربه کرده است

کد خبر 270545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha