مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد از تکمیل پروژه پلنتاریوم (آسمان نما) تا پایان شهریورماه خبر داد.

اردشير نوريان با بيان اينكه منطقه ويژه فرهنگي عباس‌آباد از پروژه‌هايي است كه در دوره سوم مديريت قاليباف در بين اولويت‌ها قرار دارد، گفت: در دوره دوم مديريت قاليباف طرح‌هاي عمراني در دستور كار بود كه نشان داده شد شهرداري تهران با وجود تحريم‌ها و مشكلات اقتصادي، قادر به اجراي پروژه‌هاي بزرگ است.

وي ادامه داد:‌ همانطور كه رهبرمعظم انقلاب امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاري كرده‌اند، در دوره سوم مديريت شهردار تهران تمركز بر فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي گذاشته شده است.نوريان با بيان اينكه طرح‌هاي عمراني به سمتي رفته كه آثار فرهنگي داشته باشد و به ارتقاي شاخص كيفيت زندگي در تهران كمك كند، گفت: در راستاي اين راهبرد رسيدگي به اراضي عباس آباد در اولويت است و در چند‌ماه گذشته توجه ويژه‌اي به پروژه‌هاي اين اراضي شده است. وي با اشاره به تشكيل كارگروهي به رياست شريفي، قائم‌مقام شهردار تهران گفت: اين كارگروه در راستاي رسيدگي به روند پروژه‌هاي عمراني در اراضي عباس آباد تشكيل شده و نشان‌دهنده اهميتي است كه شهردار تهران براي اين پروژه قائل است.

نوريان با بيان اينكه نخستين تصميمي كه در اين كارگروه گرفته شد اين بود كه پروژه‌هاي نيمه تمام تكميل شود، از تكميل پروژه آسمان‌نما (پلنتاريوم) تا پايان شهريور‌ماه خبر داد. وي گفت: ايده اين آسمان نما از سال 88در اراضي عباس آباد طراحي شد و از سال 89ساخت آن آغاز به‌كار كرد و در پايان شهريور‌ماه 93افتتاح مي‌شود.

نوريان با اشاره به اينكه پروژه آسمان نما تجهيزات بسيار پيشرفته‌اي دارد كه از خارج از كشور وارد مي‌شود، گفت: قرار بود پروژه در سال 92افتتاح شود و تحريم‌ها وارد كردن اين تجهيزات را به تأخير انداخت. با اين حال آخرين قطعات در اواخر سال 92وارد شد و مشكل واردات حل شده است. وي با تأكيد براينكه پروژه آسمان نما در نوع خود در كشور بي‌نظير است، افزود: هزينه 4.5ميليون يورويي براي خريد تجهيزات پروژه پرداخت شده كه تمام هزينه‌ها را شهرداري تهران برعهده داشته است. مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد با اشاره به حضور تيم‌هاي تخصصي از كشورهاي خارجي براي ساخت و تجهيز پروژه «آسمان نما»، گفت: هم‌اكنون تيمي از ژاپن در كشور ما حضور دارد و مشغول نصب تجهيزات فني است.

تيمي تخصصي نيز براي نصب تجهيزات ديجيتال و فني از آلمان آمدند و پس از پايان كار خود از ايران رفتند. تيم سوم هم از 10تا 15شهريور از كشور فرانسه آمدند تا سيستم را عملياتي كنند، نرم افزارهاي مورد استفاده در پروژه‌ را نصب كرده و نحوه كار با آنها را به مسئولين ايراني پروژه آموزش داده‌اند. وي با اشاره به‌وجود موزه علم در پلنتاريوم گفت: اين موزه 3بخش زيستي، علم و نجوم و تجهيزات و ادوات دارد و در عين حال در سطوح پايين‌تر نيز براي شناخت فرايندهاي علمي، امكاناتي درنظر گرفته شده است.

کد خبر 271223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha