گروه ادب و هنر: بزرگداشت مرحوم عبدالجواد فلاطوری، استاد دانشگاه‌های هامبورگ و کلن آلمان، در تالار اجتماعات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد

و جمعی از اهالی علم و فرهنگ تأکید کردند که وی با احاطه‌ای که بر حکمت اسلامی و فلسفه غربی داشت، از طریق گفت‌وگو، معارف شیعه را معرفی و از آن در برابر شبهات دفاع می‌کرد.

مهدی محقق، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ابتدای این مراسم گفت: جلال خالقی مطلق و علی رهبر پیام‌هایی برای این بزرگداشت فرستاده‌اند و خبر داده‌اند که بنیاد جهانی فلاطوری در آلمان در شرف تأسیس است.

وی افزود: مرحوم عبدالجواد فلاطوری بیشتر  عمر خود را در خارج از کشور گذارند، اما این موضوع به این معنی نیست که ایشان مایل نبودند در ایران خدمت کنند، بلکه ساخت و بافت مراکز علمی ما آنگونه نیست که جذب علم را به آسانی انجام دهد، متأسفانه این بافت دفع علم به راحتی انجام می‌دهد اما از جذب علم ناتوان است.

غلامرضا اعوانی، رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه هم گفت: فلاطوری تعلق به حکمت اسلامی و فلسفه غربی داشت، اما او همیشه مدافع فلسفه اسلامی بوده است. او رساله‌اش را پس از 40‌ سال تدریس در آلمان، در دفاع از حکمت اسلامی می‌نویسد.

کد خبر 27297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز