معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مشخص شدن وضعیت کارت جهیزیه تا ۲هفته آینده خبر داد و گفت: ‌اجرایی شدن یا نشدن وضعیت کارت جهیزیه تا ۲هفته آینده مشخص می‌شود. به این ترتیب ممکن است این طرح که پیش از این سخنی از احتمالی بودن آن به میان نیامده بود، هرگز اجرا نشود.

کارت جهیزیه


محمود گلزاري با بيان اينكه وزارت ورزش و جوانان در اين طرح نقش تسهيل گري دارد، يعني صنايع معتبر داخلي در حوزه لوازم خانگي را با يك مكانيسم ساده به زوج‌هاي جواني كه قصد خريد جهيزيه را دارند، متصل مي‌كند، افزود:در اين ميان اين صنايع بايد با تخفيف بسيار بالا يعني بيش از تخفيفي كه خود خريدار مي‌تواند از فرد فروشنده بگيرد، كالاهاي خود را عرضه كنند. همچنين در اين ميان بانك‌هاي معتبر ضمانت پرداخت هزينه‌هاي توليدكننده را مي‌كند و تا 2هفته آينده اجرايي شدن يا نشدن كارت‌هاي جهيزيه مشخص مي‌شود.

گلزاري درباره اقدامات اين معاونت براي حل مشكل بيكاري جوانان نيز گفت: 30درصد بيكاران كشور را جوانان تشكيل مي‌دهند كه در برخي از استان‌ها اين آمار به 40يا 50درصد نيز مي‌رسد. در حال حاضر ما 3/5ميليون جوان بيكار داريم كه 4/5ميليون فارغ‌التحصيل نيز به آن اضافه مي‌شود و جوانان 15درصد از ميانگين كشوري جمعيت بيكارشان بيشتر است.

خبر‌هايي از تفكيك

معاون وزير ورزش و جوانان درباره تفكيك حوزه ورزش و جوانان در وزارتخانه - موضوعي كه مدت‌هاست مورد توجه كارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفته - از ابهام در ستاد ملي جوانان خبر داد و گفت:قريب به اتفاق افراد در شوراي‌عالي جوانان مخالف ادغام بودند و آقاي گودرزي نيز خود به‌دنبال تفكيك است. آقاي جهانگيري گفتند كه آقاي گودرزي ادغام را مي‌خواهد و علاقه‌مند به اين امر است كه جوانان ديده شوند؛ معاونت راهبردي رياست‌جمهوري در ظرف 2‌ماه موظف شده تمام نظرات افراد درخصوص ادغام و تفكيك را جمع‌آوري كند و حرف نهايي را در هيأت دولت ارائه دهد و در جلسه بعدي شوراي‌عالي جوانان اين موضوع مطرح و تكاليف ساختاري آن مشخص شود.

گلزاري درخصوص بودجه وزارت ورزش و جوانان و همچنين بودجه حوزه جوانان گفت: بودجه وزارت ورزش و جوانان نسبت به سال گذشته كاهش يافته و در واقع يك سوم شده است.

بيمه مشاوره‌هاي پيش از ازدواج

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص بيمه‌هاي مشاوره پيش از ازدواج نيز گفت: يكي از مطالبات اصلي ما تحت پوشش قرار گرفتن جلسات مشاوره قبل از ازدواج است. به‌طور ميانگين كمترين هزينه يك جلسه مشاوره پيش از ازدواج 50هزار تومان است كه هر زوج به 3تا 5جلسه مشاوره نياز دارند بنابراين بسياري از جوانان به‌دليل هزينه 20تا 300هزار توماني اين مشاوره‌ها از آن صرف‌نظر مي‌كنند. اميدواريم وزارت تعاون با همكاري بيشتر با وزارت جوانان مسئله بيمه مشاوره قبل از ازدواج را حل كنند.

 

کد خبر 273277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha