همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر اطلاعات آمار ، جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال از افزایش سن ازدواج زنان و مردان طی ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: بالا رفتن میانگین سن ازدواج زنان در استانهای تهران، البرز و سمنان و همچنین افزایش سن ازدواج مردان نیز در استانهای تهران و البرز و ایلام در مقایسه با استانهای دیگر بیشتر است.

به گزارش مهر، علی اکبر محزون با بیان این مطلب افزود: میانگین سن ازدواج در حال حاضر در کشور برای مردان 27.8 و برای زنان 23.1 است .

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج برای زنان در استانهای تهران ، البرز و سمنان بیش از استانهای دیگر در کشور است ، گفت: سن ازدواج برای زنان در این استانها 25.1، 24.6 و 24.5 به ثبت رسیده است .

به گفته وی ،همچنین سن ازدواج مردان نیز در استان تهران 29.2 و بیشتر از استانهای دیگر است و بعد از تهران استانهای البرز با 28.8 و ایلام با 28.4 در رتبه های دیگر قرار دارند.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج نسبت به سالهای قبل دو برابر شده است تاکید کرد: در حال حاضر افزایش میانگین سن ازدواج برای مردان به بالای 35 سال و برای زنان به بیش از 30 سال رسیده است.

محزون اظهار داشت: افزایش سن ازدواج در مردان از 6.7 درصد در سال 84 به 8.8 درصد در سال 93 رسیده است و همچنین این افزایش برای زنان از 6.3 در سال 84 به 11.2 در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: سن متعارف ازدواج مردان در کشور 20 تا 34 سال است بطوریکه در حال حاضر 86 درصد ازدواج مردان در این گروه سنی انجام می شود و همچنین سن متعارف ازدواج زنان نیز 15 تا 29 سالگی بوده و 85 درصد ازدواجها در این سن به ثبت رسیده است .

مدیر کل دفتر اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال در مورد سن ازدواج در شهرها و روستاها گفت: میانگین سن ازدواج مردان در شهرها 27.9 و در روستاها 26.2 است و همچنین میانگین سن ازدواج زنان در مناطق شهری 23.5 و در مناطق روستایی 21.4 است و این نشاندهنده این است که همچنان سن ازدواج در روستاها کمتر از شهرهاست.

وی در مورد سیاستهای جمعیتی نیز گفت: در راستای سیاستهای جمعیتی در بدنه دولت تقسیم کار انجام و وظایف هر یک از دستگاههای وزارت کشور، بهداشت ، رفاه و تعاون مشخص شده است و در نهایت رصد جمعیت و وقایع حیاتی بر عهده سازمان ثبت احوال قرار داده شده است.

کد خبر 274178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha