دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

۴۰ تا۵۰ هکتار از جنگل‌های سردشت به نام وزارت مسکن، راه و شهرسازی سند خورده و این وزارتخانه نیز این زمین‌ها را برای شهرسازی و ساخت‌وساز به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده است.

برج‌سازی در جنگل‌های سردشت

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سردشت از توابع استان آذربايجان غربي با بيان اينكه حدود ۵ تا ۶ هكتار از جنگل‌هاي اين شهر به تصرف برخي شركت‌هاي ساختمان‌سازي‌ در‌آمده‌اند، گفت: پيگيري‌هاي قضايي براي توقف اين تصرفات آغاز شده است.

قادر قريشي در گفت‌و‌گو با ايلنا افزود: تعدادي از شركت‌هاي ساختمان‌سازي‌، در سال‌هاي قبل به‌منظور ساخت مسكن وارد منابع طبيعي شده‌اند كه موجب اعتراض اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شده و شكايت اين اداره در مورد اين تصرفات به مراجع قضايي اعلام شده است.

وي ادامه داد: مشكل اصلي از آنجا نشأت مي‌گيرد كه ۴۰ تا۵۰ هكتار از جنگل‌هاي سردشت به نام وزارت مسكن، راه و شهرسازي سند خورده و اين وزارتخانه نيز اين زمين‌ها را براي شهر‌سازي‌ و ساخت‌وساز به شركت‌هاي خصوصي واگذار كرده است.

قريشي با بيان اينكه براي اقاله(بازگرداندن) اين اسناد به سازمان منابع طبيعي، اقدامات قانوني صورت گرفته، اظهار كرد: با وجود اين هنوز اين سند‌ها به اداره منابع طبيعي اقاله نشده است و برخي شركت‌ها نيز از اين مسئله سوءاستفاده كرده و دست به تصرف جنگل‌ها زده‌اند.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سردشت افزود: تاكنون حدود ۵ تا ۶ هكتار از اين جنگل‌ها به تصرف شركت‌هاي ساختمان‌سازي‌ در آمده كه ما اين شركت‌ها را به دادگستري معرفي كرده‌ايم و منتظر جواب دادگستري هستيم.

کد خبر 274007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha