همشهری‌آنلاین: مسعود حسین میرزایی گفت: کوچ و معیشت عشایر، همواره یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود.

کوچ و معیشت عشایر

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی دبیرخانه اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس؛ دبیر اجلاس و جشنواره، در حاشیه نشست با مدیر کل عشایر استان اصفهان افزود: امروزه گردشگران تمایل به استفاده از فضاهای سنتی و فرهنگی و در یک کلام میراث‌گونه را دارند و از آنجایی که جوامع عشایری به عنوان میراثی بزرگ و تاریخی از تعامل انسان و محیط می‌باشند، می‌توانند در روند اشتغال و در‌آمد کوچ نشینان از یکسو و در جهت توسعه گردشگری نوین و هویت بخشی به آنها، نقش ایفا کنند.

حسین میرزایی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، غذا و پوشاک، مراسم نمادین کوچ و مسابقه‌های ورزشی ایلی، موسیقی ویژه و پخت غذاهای؛ از جمله جاذبه‌های گردشگری زندگی عشایر است.

شایان ذکر است نشست دبیر اجلاس و جشنواره با مدیر کل عشایر استان اصفهان، به منظور تعامل و همکاری در برگزاری برنامه‌های جنبی اجلاس و جشنواره و به نمایش در‌آوردن بخشی از سنت‌ها و فرهنگ عشایر که قسمتی از میراث فرهنگی ناملموس‌ کشور می‌باشند، برگزار شد.

گفتني است كلان شهر اصفهان، ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه ميزبان اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس با محوريت شهرداري اصفهان خواهد بود.

کد خبر 274134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha