«آنقدر مودبانه رفتار می‌کرد که تصور نمی‌کردم کلاهبردار باشد». این جمله مشترک مالباختگانی بود که حساب عابربانکشان از سوی یک تبهکار حرفه‌ای خالی شده بود.

متهم

مرد شياد كه يك مجرم سابقه‌دار است از چند‌ماه پيش كلاهبرداري‌هايش را شروع كرد. يكي از طعمه‌هاي اين مرد، زن جواني است كه 18 آبان‌ماه به دام او افتاد. اين زن مي‌گويد: در صف عابربانك بودم و متوجه شدم جواني حدودا 35ساله پشت‌سرم است. او منتظر بود كار من تمام شود و پس از آن با لحني بسيار مؤدبانه سر صحبت را باز كرد. مي‌گفت كه به پول نقد نياز دارد اما از حسابش بيشتر از 200هزار تومان نمي‌تواند بردارد. براي همين از من خواست مبلغي را به حسابم واريز كند و در عوض من به او پول نقد بدهم.

من كه تحت‌تأثير رفتارش قرار گرفته بودم، قبول كردم و حتي كارتم را به او دادم تا خودش عمليات بانكي را انجام دهد. وقتي كارتم را پس داد، رفتم اما حدود يك ساعت بعد پيامكي از بانك دريافت كردم كه نشان مي‌داد 3ميليون تومان از حسابم برداشت كرده‌ام. تعجب كردم و نگاهي به كارت عابربانكم انداختم اما متوجه شدم كه كارتم با كارت ديگري عوض شده است. همانجا بود كه فهميدم آن جوان مودب در واقع يك كلاهبردار بوده كه پس از گرفتن كارت من، آن را با كارت سوخته‌اي عوض كرده است.

او زماني كه پشت‌سرم در صف ايستاده بود، توانسته بود رمزم را به‌خاطر بسپارد و پس از سرقت كارتم، همه موجودي حسابم را خالي كند. زن جوان تنها شاكي كلاهبردار مودب نبود، چراكه در مدت چند روز ده‌ها شكايت در اختيار پليس قرار گرفت كه نشان مي‌داد اين مرد از افراد ديگري هم سرقت كرده است.

كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران كه ماموريت داشتند مرد كلاهبردار را دستگير كنند پس از به دست آوردن تصوير متهم در دوربين‌مداربسته بانك، او را شناسايي كردند. تحقيقات نشان مي‌داد كه كلاهبردار مودب، مجرم سابقه‌داري به نام حامد است. يكي از مهم‌ترين جرائمي كه مرد جوان پيش از اين انجام داده بود سرقت خونين از مردي در سال85 بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه حامد در اين سرقت به قصد كشتن مالباخته چند گلوله به سر او شليك كرده اما مالباخته به طرز معجزه‌آسايي از مرگ حتمي نجات يافت بود.

با اين اطلاعات سرنخ‌هايي از متهم در منطقه فلاح به‌دست آمد و او دستگير شد و به ده‌ها فقره كلاهبرداري با اين شگرد اعتراف كرد.او مدعي شد كه علاوه بر تهران در شهرهاي ديگر نيز ازجمله شيراز و اصفهان با همين شگرد حساب طعمه‌هايش را خالي كرده و ميليون‌ها تومان به جيب زده است. سرهنگ ميرزكي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه هشتم مراجعه كنند.

کد خبر 280512

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha