گروه ادب و هنر: ماجرای درگیری‌های لفظی و اختلافات خانه سینما و اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران، همچنان ادامه دارد، اما به نظر می رسد سرپایینی این سربالایی نفس‌گیر آغاز شده است.

این سرازیری از لحن رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران که روز گذشته با فارس صحبت کرده است به خوبی پیداست: اتحادیه‌تهیه‌کنندگان با خانه سینما هیچ مشکلی ندارد چون ما جزو خانه سینما هستیم، در تشکیل خانه سینما مشارکت داشتیم و صنف ما یکی از ارکان خانه سینما است. همچنین همه اعضای خانه سینما، عزیزان و همکاران‌ ما هستند که ما فیلم‌هایمان را با همکاری آنها می‌سازیم.

مرتضی شایسته ادامه می دهد: اتحادیه تهیه‌کنندگان اصولا همیشه با معاونت امور سینمایی همراه و همدل بوده است اما ما حرکت‌هایی را که این‌روزها از سوی افرادی خاص انجام می‌شود، نوعی تشنج آفرینی می‌دانیم و معتقدیم اشخاص انگشت‌شماری این سناریو را جلو می‌برند.

به نظر می رسد شایسته با محدود کردن مناقشه اتحادیه و خانه سینما به یک گروه خاص، مانع گسترش این درگیری شود و همه گله‌های اتحادیه را به یک مسئله کاهش می دهد: در حال حاضر ما به مدیریت حاکم برخانه سینما این انتقاد را داریم که چرا جلوی نگاه تجزیه طلبانه‌ای که به دنبال ایجاد انشعاب است، نمی‌ایستد؟ چرا نمی‌گذارد صنوف، به حل مسائل خود بپردازند و سعی می‌کند در کار صنوف مختلف دخالت کند؟

شایسته نتیجه می‌گیرد: مسائل اینچنینی و همینطور برخوردهایی که با اتحادیه شد، نشان می‌دهد بخشی در خانه سینما وجود دارد که تلاش می‌کند صنوف را با خود همسو کنند و زمانی که موفق نمی‌شود، سعی می‌کند که آن صنف را از هم بپاشاند و البته دراین موضوع، بخش اعظم اعضای  هیأت مدیره خانه سینما هیچ دخالتی ندارند و اشخاص انگشت‌شماری این سناریو را جلو می‌برند. من اینجا اعلام می‌کنم که اگر قصد این گروه این باشد که اتحادیه تهیه‌کنندگان را رودرروی معاونت سینمایی قرار دهد، هیچگاه به هدفشان نخواهند رسید.

کد خبر 28356

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز