رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و جمعی از مقامات این کشور با حضور در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از بزرگ‌ترین آسمان نمای خاورمیانه بازدید کرده و در جریان آخرین مراحل توسعه و فعالیت قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت قرار گرفتند.

بازدید عمار حکیم؛  رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از پروژه‌های اراضی عباس آباد تهران- گنبد مینای تهران

در اين مراسم سيدعمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق با بيان اينكه دستاوردهاي فرهنگي مديريت شهري تهران قابل تقدير است، گفت: توجه به علماي دين و جوهره ديني در فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي اساس كار است؛ بشخصه معتقدم مديريت شهري تهران به اين نكته توجه بسيار دارد.

سيد عمار حكيم با اشاره به اينكه درحال حاضر افزايش آگاهي مردم يكي از مهم‌ترين وظايف مديران شهري در تمامي شهرهاست، افزود: بهترين تلاش‌ها، كوشش در راه ايجاد رفاه و آسودگي و تأمين آينده بهتر و درخشان‌تر براي شهروندان است. وي با تأكيد بر موفقيت‌ها و دستاوردهاي مديريت شهري تهران در طول سال‌هاي گذشته، تأكيد كرد: به‌خاطر دستاوردهايي كه پايتخت ايران داشته است به مسئولان آن تبريك مي‌گويم، دستاوردهايي ازجمله فضاهاي فرهنگي، مترو، پارك‌ها و بزرگراه‌هايي كه در اين شهر تاسيس شده، قابل تقدير است.

اردشير نوريان، مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد نيز در اين بازديد و در تشريح روند تكميل پروژه‌هاي عمراني و فرهنگي در اين منطقه گفت: در چند سال گذشته و طي برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت پروژه‌هاي متعددي نظير پل طبيعت، آسمان‌نماي گنبد مينا، درياچه باغ هنر و فضاهاي متعدد فرهنگي در اراضي عباس‌آباد به بهره‌برداري رسيده كه توانسته اين منطقه را به قطب فرهنگي و گردشگري پايتخت كشورمان تبديل كند.

نوريان با بيان اينكه در اراضي عباس آباد، بيش از 65هكتار طراحي فضاهاي تفريحي ايجاد شده است، افزود: شهرداري پايتخت سعي كرده در اين فضاها به‌گونه‌اي عمل كند كه تركيب مناسبي از نيازهاي عام مردم در حوزه تفريح و سرگرمي در آن ديده شود.
وي با اشاره به اينكه اهميت منطقه عباس‌آباد در حوزه زيست‌محيطي شهر تهران بر هيچ يك از مقامات شهري و دولتي پوشيده نيست، خاطرنشان كرد: شهروندان و بازديدكنندگان از اراضي عباس آباد در سال‌جاري شاهد يك تحول جدي در توسعه فضاي سبز، كاشت درخت و احياي گونه‌هاي زيستي بومي در اين منطقه بوده‌اند.

نوريان در ادامه راه‌اندازي مجموعه «گنبد مينا» در پايتخت را حركتي بزرگ و تأثيرگذار براي ترويج علم در كشور عنوان كرد و گفت: اين گنبد به‌عنوان بزرگ‌ترين آسمان‌نماي خاورميانه به مجموعه‌اي عظيم در تبلور علم كشور تبديل شده است.

کد خبر 283599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha