سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سازمان‌های امنیتی تحت امر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و نیروهای صهیونیست در بخش‌های مختلف کرانه باختری با هدف سرکوب اعضا و هواداران جنبش حماس با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش روزنامه اسرائیلی‌هاآرتص نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان بویژه سازمان‌های امنیت ملی، حفاظت اطلاعات و امنیت کل در ماه اخیر با هماهنگی نیروهای ارتش صهیونیستی گشت‌زنی در بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن موسوم به منطقه ب را از سر گرفته‌اند.

این سازمان‌ها با نیروهای اسرائیلی جهت بازداشت و کشف تیم‌های عملیاتی حماس همکاری گسترده‌ای دارند. گفته می‌شود ارتش صهیونیستی به سازمان‌های امنیتی تحت امر عباس اجازه داده در شهرهای کرانه باختری آزادانه سلاح حمل کنند و از آن علیه نیروهای حماس استفاده کنند.

بر اساس پیمان اسلو کنترل منطقه ب که بسیاری از روستاها و شهرک‌های حاشیه‌ای غزه را شامل می‌شود به اسراییلی‌ها واگذار شده است. پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی سال گذشته اسراییلی‌ها به نیروهای امنیتی فلسطینی اجازه حضور در منطقه ب را نمی‌دادند اما طی هفته‌های اخیر ارتش اسراییل با دستورات دریافت شده از تل‌آویو موظف به همکاری با نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان شده است.

اگرچه نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان ادعا دارند تنها سرگرم انجام ماموریت‌های پلیسی برای برخورد با قاچاقچی‌های مواد مخدر، سارقان و دیگر اقدامات تامینی هستند اما به گفته فرماندهان ارتش اسراییل آنان در ماموریت‌های امنیتی برای سرکوب نیروهای مقاومت وابسته به حماس نیز فعال هستند.

کد خبر 28944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز