چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: به مناسبت فرارسیدن ۲۲ اسفند ماه سالروز بزرگداشت شهدا زنگ شهید دقایقی پیش در همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان ری به صدا در آمد.

زنگ شهدا

به گزارش ایرنا، به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند ماه سالروز بزرگداشت شهدا و به دلیل مقارن شدن آن روز با جمعه، زنگ شهید به صورت نمادین صبح امروز در متوسطه دوره اول پسرانه شاهد علامه طباطبایی ناحیه 2 ری با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 و دیگر مسوولان و اولیا و مربیان و دانش آموزان به صدا در آمد.

در این مراسم نمادین که با اجرای تلاوت قرآن و اجرای سرود جمهوری اسلامی همراه بود، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: توجه به مقام والای شهید وادامه راه شهدا به منظور صیانت از نظام جمهوری اسلامی بر همگان ضروری است .

هدایت الله جمالی پور با تصریح بر اینکه شهدا سرمایه‌های اصلی نظام هستند، اظهار داشت: مقام معنوی شهید در بهبود کیفیت فرهنگی جامعه همیشه ساری و جاری است و حضور شهدا و یاد شهدا کشور را از گزند و آسیب مصون می دارد .

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما عزیزان با درس خواندن و با حرکت در مسیر شهدا می توانید به قله های رفیع علم و معرفت دست یابید و آینده خود را به درستی ترسیم کنید.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: دانش آموزان باید از هم اکنون در انتخاب مسیر زندگی خود دقت کنند و همواره در تلاش باشند با تحصیل دانش و تهذیب نفس و ورزش و حفظ سلامتی روح و روان خود در دستیابی کشور به موفقیت های روز افزون موثر و مفید باشند.

جمالی پور به دانش آموزان تاکید کرد: احترام به والدین و محبت به آنان را هرگز فراموش نکنند زیرا دعای خیر پدر و مادر همیشه مانند چراغی روشنگر راه آنان خواهد بود و آمرزش و مغفرت الهی را به همراه خواهد داشت.

در شهرستان ری 2 هزار 700 شهید وجود دارد که بیش از 30 درصد آن شهدای دانش آموز می باشند و 35 شهید نیز فرهنگی هستند.

کد خبر 289704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha