مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: لایحه آزاد‌سازی‌ سهام عدالت در دولت در حال بررسی است.

سیدجعفر سبحانی

سيدجعفر سبحاني افزود: لايحه آزاد‌سازي‌ سهام عدالت 2‌ماه پيش به دولت تقديم شده و در كميسيون‌هاي دولت در حال بررسي است و احتمال دارد دولت تا پايان ارديبهشت‌ماه لايحه مزبور را به مجلس ارائه كند. مشاور رئيس سازمان خصوصي‌سازي افزود: نمايندگان مجلس نيز اصرار دارند كه اين لايحه هر چه سريع‌تر به مجلس ارائه شود، زيرا قرار بود طرح آزادسازي سهام عدالت درمجلس تهيه شود ولي نمايندگان مجلس پس از آنكه متوجه شدند لايحه مشابهي در دولت در دست بررسي و تصويب است، از تهيه آن منصرف شدند.

  • جزئيات لايحه

او با بيان اينكه در آيين‌نامه‌هاي اين لايحه مباحث مربوط به شيوه آزادسازي تعيين تكليف شركت‌هاي تعاوني و شركت‌هاي سهام عدالت مشخص شده است، گفت: طبق قانون، تكليف سهام عدالت بايد تا پايان سال روشن شود. البته به‌دليل آنكه برگزاري مجامع عمومي و تقسيم سود بسياري از شركت‌هاي موجود در سبد سهام عدالت تا تيرماه 95 طول مي‌كشد، دارندگان سهام عدالت براي آزادسازي سهامشان بايد تا نيمه اول 95 صبر كنند.

  • واگذاري ۲۰۰ شركت دولتي

سيدجعفر سبحاني گفت: براساس تكليف قانون مقرر شده بود تا پايان سال‌93، تمامي شركت‌هاي باقيمانده دولتي واگذار شود اما با توجه به اينكه پارسال بازار سهام شرايط خوبي نداشت، بخشي از سهام دولتي عرضه شده به فروش نرفت.او تأكيد كرد: پارسال وضع به‌گونه‌اي بود كه از 30هزار ميليارد تومان سهام عرضه شده فقط 4هزار ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي دولتي به فروش رفت. به گفته مشاور رئيس سازمان خصوصي‌سازي براين اساس امسال در صورت مناسب بودن شرايط برنامه واگذاري ۲۰۰ شركت دولتي اجرا خواهدشد.

کد خبر 292456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha